پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
وزرای خارجه آمریکا و مصر پنجشنبه با یکدیگر دیدار و در مورد گسترش همکاری‌های دوجانبه و مبارزه با تروریسم گفتگو کردند. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و سامح شکری، همتای مصری وی ظهر پنجشنبه کنفرانس خبری مشترکی را برگزار کردند و طی آن به مسائل مهم دو جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند. پامپئو در این نشست خبری بر حمایت کشورش از مصر در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. وی گفت: آمریکا به عنوان شریک قدرتمندی در خاورمیانه باقی خواهد ماند.

شعار سال: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و سامح شکری، همتای مصری وی ظهر پنجشنبه کنفرانس خبری مشترکی را برگزار کردند و طی آن به مسائل مهم دو جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند. پامپئو در این نشست خبری بر حمایت کشورش از مصر در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. وی گفت: آمریکا به عنوان شریک قدرتمندی در خاورمیانه باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: قدرت داعش تا حد زیادی کاهش یافته اما هنوز تشکیلاتی مانند داعش در بسیاری از کشورها وجود دارند و ما به نابودی آن ها پایبند هستیم. وی بر تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه تاکید کرد و گفت: خروج ما از سوریه تاثیری بر تلاش‌هایمان برای نابودی داعش نخواهد داشت.

پامپئو گفت: هیچ مانعی در مسیر عقب‌نشینی ما از سوریه وجود ندارد و ما به تضمین حمایت از کردها متعهد هستیم. وی افزود: ما قصد داریم تصمیم خود مبنی بر خروج از سوریه را به شکل تدریجی، منظم و با همکاری و هماهنگی بغداد اجرایی کنیم. پامپئو همچنین بر اهمیت همکاری استراتژیک واشنگتن با همپیمانان خود تاکید کرد.

بنابر گزارش شبکه اسکای نیوز، شکری نیز به نوبه خود بر اهمیت روابط دوجانبه میان دوکشور ، جنگ علیه تشکیلات تروریستی و به خصوص داعش و اهمیت تلاش برای نزدیک کردن فلسطینی‌ها و اسرائیل تاکید کرد. مصر سومین مقصد وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به کشورهای منطقه است که روز سه شنبه با اردن آغاز شد و پس از آن به عراق رفت.

طرفین در این مذاکرات در مورد تحولات مساله فلسطین، اوضاع سوریه، یمن و لیبی گفتگو کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 20 دی 97، کد مطلب: 97102010966، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین