پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
رئیس‌جمهور روسیه یک روز پس از دیدار با رئیس‌جمهور سوریه، تلفنی با سران آمریکا، عربستان سعودی، مصرو رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

شعارسال: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه تلفنی در مورد سوریه با سران آمریکا، عربستان، مصر و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.رایزنی‌های تلفنی پوتین با ترامپ، سلمان، سیسی و نتانیاهو/رئیس‌جمهور روسیه چه نقشی برای سوریه در سر دارد؟

بنا بر اعلام کاخ سفید، پوتین در گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مورد سوریه، ایران، کره شمالی و اوکراین گفت‌وگو کرده‌ است.

کرملین هم در بیانیه‌ای اعلام کرده که پوتین در این مکالمه تلفنی برای «تسهیل یک روند حل سیاسی» بحران سوریه بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و توافق‌های صورت‌گرفته میان مسکو و واشنگتن، اعلام آمادگی کرده است.

بنا بر این گزارش، طرفین بر لزوم «حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی» سوریه تأکید کرده‌ و گفته‌اند که بحران سوریه باید از طریق گفت‌وگو میان طرف‌های درگیر حل شود.

پوتین و ترامپ علاوه بر مسئله سوریه، در مورد ایران هم گفت‌وگو کرده‌اند. در بیانیه کرملین آمده است: «طرف روسی بر تعهد خود بر اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که عنصری مهم در دستیابی به ثبات منطقه‌ای و حل مسئله عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی است، تأکید کرده است.»

رئیس‌جمهور روسیه سپس با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در مورد بحران سوریه گفت‌وگو کرده است.

بنا بر اعلام کرملین، پوتین پادشاه عربستان و سیسی را در جریان نتایج گفت‌وگوهایش با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، قرار داده است.

پوتین سه‌شنبه شب با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت‌وگو کرده است.

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه می‌گوید این تماس از سوی نتانیاهو برقرار شده و نخست‌وزیر اسرائیل در مورد «مسائل عملی» در مورد مناطق آتش‌بس در جنوب سوریه با پوتین صحبت کرده است.

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلفنی که حدود 30 دقیقه طول کشیده، با «حضور نظامی ایران در سوریه» به شدت اعلام مخالفت کرده است.

به نشوته فارس، این گفت‌وگوها یک روز پس از آن انجام می‌شود که پوتین در شهر ساحلی «سوچی» که این روزها به محل اصلی دیدارهای دیپلماتیک دولت روسیه بدل شده، از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه میزبانی کرد.

وی در دیدار با اسد گفت تصور می‌کند که نبرد نظامی با تروریست‌ها در سوریه «رو به پایان است» و اکنون باید برای آغاز روند سیاسی جهت حل بحران سوریه آماده شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری آفتاب ، تاریخ انتشار: 1 آذر1396 ، کدخبر: 490849 ، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین