پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل بخشی از متن گفتگوی تلفنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور فرانسه درباره ایران را منتشر کرد.

شعارسال: پایگاه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» در مطلبی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در یک گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، ادعا کرد اسرائیل اقدامات ایران در سوریه را به عنوان "یک هدف" برای نیروهای نظامی خود می بیند و در صورتی که منافع امنیتی‌اش ایجاب کند، به تنهایی علیه ایران وارد عمل خواهد شد.

این پایگاه اسراییلی در ادامه به نقل از شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی که اعلام کرده به متن گفتگوی تلفنی اخیر نتانیاهو با رئیس‌جمهور فرانسه دست یافته است، نوشت: نتانیاهو در مکالمه تلفنی خود با رئیس جمهور فرانسه ادعا کرد: «از این به بعد، اسرائیل به  اقدامات ایران در سوریه به عنوان یک هدف می نگرد. اگر منافع امنیتی ما ایجاب کند، هیچ تردیدی برای اقدام علیه ایران نخواهیم داشت.»

وی همچنین در این مکالمه تلفنی که یک روز پس از ملاقات رئیس جمهور فرانسه با سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در پاریس انجام شد، ادعا کرده است هیچ علاقه ای به مداخله در مسائل داخلی لبنان ندارد!

به گزارش شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این تماس تلفنی گفته است: «برای من مهم نیست چه کسی نخست وزیر لبنان است و یا سیاست های داخلی این کشور چطور پیش می رود. آنچه برای من مهم است، جلوگیری از تقویت روزافزون حزب الله است. مهم این است تمامی احزاب و جناح ها در لبنان در جهت جلوگیری از تجهیز بیشتر حزب الله گام بردارند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه گفتگوی تلفنی خود با مکرون با وجود دهها گزارش افشاشده از کمکهای تسلیحاتی و پزشکی اسراییل به معارضان مسلح سوری و همچنین حملات هوایی متعدد این رژیم به مواضع ارتش سوریه به بهانه جلوگیری از قاچاق سلاح برای حزب الله مدعی شده است: «اسرائیل تاکنون در بحران سوریه دخالتی نداشته اما پس از شکست داعش، اوضاع در این کشور تغییر کرده و از این پس، اسرائیل برای تامین منافع خود درنگ نخواهد کرد!»

طبق گزارش این پایگاه اسراییلی، مکرون نیز در این گفتگوی تلفنی نیم‌ساعته، به نتانیاهو توصیه کرده است از انجام هرگونه "اقدام عجولانه و شتابزده" در سوریه اجتناب کند. وی گفته است: «من موافق این امر هستم که نفوذ ایران و حزب الله در سوریه و لبنان به حداقل برسد؛ اما ثبات لبنان نیز باید حفظ شود.»

رئیس جمهور فرانسه همچنین در این مکالمه تلفنی به نتانیاهو گفته است برای حمایت از "میانه‌روها" در ایران، باید توافق هسته‌ای را حفظ کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 2 آذر 96، کد خبر:6333178 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین