پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که ایران می‌خواهد نظامیان خود را به صورت دائمی در سوریه مستقر کند و از سوریه به عنوان پایگاهی برای نابودی اسرائیل استفاده نماید.

شعارسال : به نقل از راشا تودی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنانی در مجمع عمومی فدراسیون یهود در آمریکای شمالی در لس آنجلس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: چیزی نمی تواند مانع تلاش اسرائیل برای مهار ایران شود، حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی اقدام کند.

وی در ادامه تهران را به توطئه چینی برای نابودی اسرائیل از طریق سوریه متهم کرد و افزود: ایران قصد دارد حضور نظامی خود در سوریه را تقویت کند. ایران می خواهد نظامیان خود را به صورت دائمی در سوریه مستقر کند و از سوریه به عنوان پایگاهی برای نابودی اسرائیل استفاده نماید.

نخست وزیر اسرائیل که بارها از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده و آن را یک اشتباه تاریخی و تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل خوانده، بار دیگر به توافق هسته‌ای حمله کرد و گفت: این توافق به ایران اجازه خواهد داد تا صدها سلاح اتمی پس از گذشت یک دهه تولید کند.

وی در ادامه خواستار تلاش های جامعه بین المللی برای مهار ایران شد و افزود: اگر متحدان اسرائیل از اقدامات تل آویو حمایت نکنند، ما از اقدام به تنهایی علیه ایران دریغ نخواهیم کرد. اگر در کنار هم باشیم به این هدف دست خواهیم یافت ولی اگر مجبور شویم، به تنهایی در برابر ایران می ایستیم. ایران به سلاح های اتمی دست نخواهد یافت. ایران نمی تواند سوریه را به یک پایگاه نظامی علیه اسرائیل تبدیل کند.

ادعاهای نتانیاهو علیه توافق هسته‌ای و برنامه های صلح آمیز اتمی ایران در حالی مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی تهران به مفاد برجام را تایید کرده است.

گزارش محرمانه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از سقف 300 کیلوگرم فراتر نرفته است و ایران امکان دسترسی آزاد برای بازرسان بین المللی به همه تاسیسات هسته‌ای را فراهم کرده است. این نهمین بار از زمان دستیابی به توافق هسته‌ای است که آژانس پایبندی کامل ایران به این توافق بین المللی را تایید کرده است.

لفاظی‌های سران رژیم صهیونیستی در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرده است که حضور نظامی ایران و روسیه در سوریه کاملا مشروع و قانونی است و این حضور به درخواست دولت قانونی سوریه بوده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:25 آبان 1396، کدخبر:1575665 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین