پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس «والدای» تأکید کرد این دیدگاه که تصور شود مشکلات خاورمیانه با به راه انداختن جنگ علیه ایران حل خواهد شد، اشتباه است.

شعارسال:وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس «والدای» تأکید کرد این دیدگاه که تصور شود مشکلات خاورمیانه با به راه انداختن جنگ علیه ایران حل خواهد شد، اشتباه است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد، مسکو معتقد است که حل مشکلات منطقه خاورمیانه از طریق دیدگاه راه انداختن درگیری علیه ایران میسر نخواهد شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی روز گذشته خود در کنفرانس امنیتی مونیخ تلاش کرد تا تمام مشکلات و مسائل منطقه خاورمیانه را به ایران مرتبط کند.

نخست وزیر رژیم اسرائیل، با تکرار ادعای تمایل ایران برای تاسیس پایگاه نظامی در سوریه، تاکید کرد: «در صورتی که لازم باشد، علیه آن اقدام می‌کنیم، نه فقط علیه گروه‌های مورد حمایت ایران، بلکه علیه خود ایران اقدام (نظامی) می‌کنیم».

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، لاوروف در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی باشگاه مباحثه «والدای» گفت، تنش‌ها میان اسرائیل و ایران رو به افزایش است و این تنش‌ها دلایل تاریخی دارد.

وی افزود: «ما بارها گفته‌ایم که اظهارات درباره اینکه اسرائیل به عنوان یک رژیم صهیونیست باید نابود شده و از روی نقشه محو شود را نمی‌پذیریم. ما معتقدیم که این شیوه‌ای کاملا اشتباه برای پیشبرد منافع کشوری است».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تأکید کرد: «در عین حال با تلاش‌ها برای نگاه کردن به مشکلات منطقه‌ای از طریق منشور مقابله با ایران نیز کاملا مخالفیم. این روند در سوریه و یمن و حتی تحولات اخیر پیرامون مسئله فلسطین نیز اتفاق افتاده است که شامل بیانیه واشنگتن در خصوص تصمیمش برای به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس) به عنوان پایتخت اسرائیل نیز می‌شود که عمدتا بواسطه مواضع ضدایرانی انجام گرفته است».

دونالد ترامپ در تاریخ 6 دسامبر، رسما قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و به وزارت خارجه آمریکا دستور داد تا اقدامات لازم برای جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم آورد که این اقدام موجی از خشم و ناراحتی را در میان جهان اسلام و برخی کشورهای غربی برانگیخت.

باشگاه مباحثه والدای در روسیه، کنفرانس خاورمیانه هر ساله را با حضور سیاستمداران، دیپلمات‌ها، کارشناسان و افراد برجسته و شناخته‌شده از بیش از 30 کشور جهان برگزار می‌کند. کنفرانس سال جاری میلادی امروز 19 فوریه (30 بهمن ماه) آغاز شده و تا فردا 20 فوریه (اول اسفند) ادامه خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 30 بهمن96،کدخبر: 13961130001034،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
این یک طرح و یک ایده شکست خورده ست که با تهدید به جنگ ایران و مردمش رو به میز پذیرش بکشانند...
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین