پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۱
خبرگزاری رویترز مدعی شده کشورهای اروپایی با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام وارد گفت‌وگوهایی با ایران درباره مسائل منطقه‌ای شده‌اند.

شعارسال: رویترز روز پنجشنبه (۱۰ اسفندماه/۱ مارس) مدعی شده قدرت‌های اروپایی با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای برجام، گفت‌وگو با طرف‌های ایرانی درباره «نقش تهران در خاورمیانه» را آغاز کرده‌اند.

«دونالد ترامپ» روز ۲۲ دی‌ماه هنگام تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران طبق تعهدات کشورش در برجام به کشورهای اروپایی‌ ضرب‌‌الاجل داد تا فرارسیدن موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها در ۱۲۰ روز آینده، معایب این توافق هسته‌ای را «اصلاح کنند.»

او به کشورهای اروپایی هشدار داد در صورتی که این «معایب» را برطرف نکنند، این آخرین باری است که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید می‌کند.

انگلیس، فرانسه و آلمان به عنوان کشورهای اروپایی طرف ایران در توافق برجام بعد از این تهدیدهای ترامپ گفت‌وگوهایی را با مقام‌های آمریکایی برای اصلاح این توافق آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز اکنون گزارش داده این سه کشور اروپایی، همراه با ایتالیا وارد گفت‌وگوهایی موازی با مقام‌های ایرانی درباره مسائل منطقه‌ای شده‌اند.

به ادعای رویترز، مقام‌های ارشد دو طرف اولین نشست خود را ماه گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار و درباره «نقش ایران در درگیری‌های یمن» گفت‌وگو کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای کشورهای غربی درباره دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را رد کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1396 ، کدخبر: 3961210175 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
اینکه درباره ی هر مسئله ی تنش زایی به گفت و گو بنشینیم خیلی اقدام پسندیده و درستی است ، به امید روزی که همه کشور ها در همه زمینه ها اختلافات خود را به صورت دیپلماتیک حل کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین