پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۹
معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به تداوم نبرد با داعش و النصره تا نابودی کامل آنها، بیانیه نشست سوچی را مهم ارزیابی و تأکید کرد که این بیانیه بر ابعاد مهمی تأکید دارد که طی سالهای گذشته دمشق با آن روبرو بوده است.

شعارسال: رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه چهارشنبه (1 آذرماه) به همراه وزرای خارجه و رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح 3 کشور به منظور بررسی اوضاع سوریه و ایجاد راهکاری برای پایان دادن به بحران این کشور در سوچی روسیه گرد هم جمع شدند و در پایان بیانیه ای صادر کردند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه یک روز قبل از این نشست، با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود نشستی برگزار کرد که فیصل مقداد معاون وزیر خارجه آن را در زمره مهمترین نشستها میداند.

مقداد تأکید کرد که این نشست پیامی بود، مبنی بر اینکه روسیه در کنار سوریه است و در مقاطع حساس با آن مشورت میکند.

وی در خصوص بیانیه سوچی، اظهار داشت که این بیانیه بر ابعاد مهمی تأکید دارد که طی سالهای گذشته با آن برخورد داشتیم.

به گفته این مسئول سوری، در این بیانیه به مسائل مبارزه با تروریسم و اصولی که بنیان نهاده شده اشاره شده؛ اصولی که برای موفقیت آمیز کردن روند سیاسی در نظر گرفته شده است.

مقداد درباره نقش سازمان ملل در عملیات سیاسی آتی در سوریه گفت: «ما حامی نقش سازمان ملل هستیم، مشروط بر اینکه به منشور آن احترام نهاده شود؛ [منشوری] که حاکمیت، استقلال و عدم مداخله در امور داخلی کشورها را تثبیت میکند».

وی ادامه داد: «کمیسیون بررسی قانون اساسی در کنفرانس آتی گفتگوی ملی در سوریه صبغه رسمی ندارد... و سوریه قانون اساسی خود را بر اساس مکانیزمهای قانون اساسی بررسی میکند که در قوانین خود بر آن تکیه دارد... و انتخابات پارلمانی بر اساس مکانیزم قانون اساسی و از طریق صندوقهای رأی برگزار خواهد شد».

معاون وزیر خارجه سوریه در خصوص تحولات میدانی سوریه نیز اظهار داشت: «نبرد علیه تروریسم به پایان رسیده و هسته های باقی مانده گروههای داعش و جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی وابسته به آنان به صورت طبیعی از بین خواهند رفت... و جنگ تا نابودی کامل تروریسم ادامه خواهد داشت».

مقداد در پایان از کشورهای عضو ائتلاف غیر قانونی آمریکا در سوریه خواست که از آن خارج شوند و از واشنگتن خواست که عملیات خود را در سوریه متوقف و نیروهای خود را خارج کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 2 آذر 1396 ، کدخبر: 13960902000109 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین