پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
«اینورتر متصل به شبکه» به عنوان پل ارتباطی مولدهای برق تجدیدپذیر و شبکه برق سراسری توسط محققان کشور ساخته شد.
شعارسال: فرهاد براتی مجری طرح «اینورتر متصل به شبکه به عنوان پل ارتباطی مولدهای برق تجدیدپذیر و شبکه برق سراسری» با اشاره به اهمیت بکارگیری اینورترهای متصل به شبکه در کشور، اظهار داشت: اینورترهای متصل به شبکه، پل ارتباطی مولدهای برق تجدیدپذیر اعم از بادی و خورشیدی و شبکه برق سراسری هستند.

وی گفت: با بروز بحران های زیست محیطی در کشور ما، لزوم بهره گیری از مولدهای برق تجدیدپذیر به منظور تامین بخشی از نیاز شبکه برق سراسری روز به روز نمایان تر می شود.

براتی افزود: پژوهشگاه مواد و انرژی با داشتن پیشینه طولانی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و با پیش بینی نیازهای این صنعت در آینده، از بهمن ماه سال ۱۳۹۳، طراحی و ساخت اینورتر متصل به شبکه را در دستور کار و مورد حمایت قرار داد.

این پژوهشگر ادامه داد: در همین راستا تعدادی پایان نامه تحصیلات تکمیلی و طرح های درون سازمانی تعریف و در آنها به جنبه های مختلف موضوع پرداخته شد.

براتی اظهار داشت: در بهمن ماه ۹۶ یک نمونه آزمایشگاهی ۵ کیلو وات از این دستگاه ساخته و تست و در ادامه، کاربرد آن در یک نمونه نیمه صنعتی ۱۰ کیلو وات دنبال شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا موفق شدیم اولین نمونه اینورتر های ایرانی را طراحی کنیم، گفت: اینورترهای متصل به شبکه مورد استفاده در بازار ایران ، همگی وارداتی هستند و محصول ارائه شده نمونه مشابه ساخت داخلی ندارد.

براتی با بیان اینکه نمونه ایرانی می تواند جایگزین نمونه های خارجی شود، گفت: این محصول می تواند صرفه جویی ارزی به دنبال داشته باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 20 دی 1397 ، کدخبر: 4505403 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
باعث خوشحالی و شعفه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین