پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
پارک ملی دریایی نایبند ، در جنوب ایران و در استان بوشهر و در ۲۵ کیلومتری بندر عسلویه ، واقع شده و بیش از ۴۲ هزار هکتار مساحت دارد. این منطقه زیستگاه جانوران بسیاری است و شامل چشم اندازهای کم نظیر، جنگل های حرا و درختان نادر، مجتمع های مرجانی، سواحل گوناگون و مناظر طبیعی فوق العاده می شود.

شعار سال: این خلیج زیبا که اولین پارک دریایی ایران استدر سال ۱۳۷۵ در گروه مناطق حفاظت شده قرار گرفت وبه بهشت پرندگان، جانوران و گیاهان کم یاب دریایی نیز شهرت دارد.

جنگل‌های حرا جزو با ارزش‌ترین زیستگاه‌های ساحلی است و نقش زیست بوم‌های خشکی و دریایی ایفاد می‌کند. لازم به یادآوری است درختانی نظیر انجیر معابد با تنه‌های تنومند و درختان حرا (مانگروها و چندل) با داشتن ریشه‌های آویز در آب شناورند.

آب های نایبند محل زندگی گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر از قبیل فلامینگو، گیلانشاه، پلیکان سفید، سلیم، آبچلیک، کاکایی، پرستوهای دریایی، اگرت پا خاکستری ، میباشد.




















شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 19 دی 97، کد مطلب: 4508025:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین