پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
«امرپ طوفان» خودروی سبک‌وزن زرهی است که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.وزارت دفاع در ساخت این خودرو از یک موتور ۳۶۰ اسب بخاری استفاده کرده و با این قدرت، از سرعت حداکثر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بهره می‌گیرد و لازم به ذکر است عبور از رودخانه‌ها و آب‌ها با عمق ۱/۵ متر را باید به این ویژگی‌ها افزود.

شعار سال«امرپ طوفان» خودروی سبک‌وزن زرهی است که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

این خودروی زرهی با ارتفاع سه متر و وزن ۱۴ تُن می‌تواند برابر گلوله‌هایی با کالیبر ۵۱*۷,۶۲، انفجار هشت کیلو TNT زیر بدنه و انفجار گلوله‌ ۱۵۵ میلی‌متری در فاصله تقریبی ۶۰ متری مقاومت کند.

«امرپ طوفان»، ظرفیت حمل ۱۲ نفر را داراست و این خودرو با چرخ‌های پنچر که چرخ‌های پنچررو شهرت دارد، تا ۵۰ کیلومتر قابلیت حرکت دارد.

وزارت دفاع در ساخت این خودرو از یک موتور ۳۶۰ اسب بخاری استفاده کرده و با این قدرت، از سرعت حداکثر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بهره می‌گیرد و لازم به ذکر است عبور از رودخانه‌ها و آب‌ها با عمق ۱/۵ متر را باید به این ویژگی‌ها افزود.

در کنار ویژگی‌های «امرپ طوفان» باید به قابلیت تجهیز این خودرو به مسلسل سنگین با کالیبر ۱۲/۷ اشاره کرد و اینکه چنین خودروی زرهی می‌تواند در محافظت از جان رزمندگان و مرزبانان میهن اسلامی‌مان مفید واقع شود.

در پایان امرپ (MRAP) به این معنی است که خودرو آسیب می‌بیند اما سرنشین را از آسیب و مرگ حفظ می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 23 دی 97، کدخبر: 351692، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
قدرت نظامی ایران هر روز داره بیشتر میشه بی خود نیست اسرائیل انقدر ترسیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین