پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
دولت در حالی دستور ترخیص خودروهای در گمرک مانده را صادر کرده که هنوز در خصوص ابهامات پیچیده شرایط ثبت سفارش این خودروها توضیحی ارائه نشده است.
شعار سال: دولت در حالی دستور ترخیص خودروهای در گمرک مانده را صادر کرده که هنوز در خصوص ابهامات پیچیده شرایط ثبت سفارش این خودروها توضیحی ارائه نشده است.

چند روز قبل هیئت دولت در بخشنامه ای دستور ترخیص 13 هزار خودروی در گمرک مانده را صادر کرد. این دستور در حالی از دولت به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است که هنوز در خصوص ابهامات این دستور و اولویت سنجی ترخیص کانتینرهای رسوبی  و یا خودروهای لوکس توضیحی ارائه نشده است. گفتنی است بر اساس اعلام مسئولان گمرک تنها در گمرک شهید رجایی بندر عباس حدود 46 هزار کاننیتر انواع کالا دپو شده است.

در حال حاضر 13 هزار خودرو در محوطه های گمرکی دپو شده است که طبق اعلام مسئولان زیربط با مصوبه مذکور سازوکار لازم برای ترخیص این خودروها ایجاد شده است. واردات خودرو به همراه بیش از 1300 قلم کالای دیگر از خرداد ماه سال جاری با قرار گرفتن در گروه 4 کالایی ممنوع شده است.

سوالات مختلفی در خصوص ابلاغیه ترخیص خودروهای در گمرک مانده مطرح شده است. به عنوان مثال آیا  در 6 ماه اخیر چه تعداد خودرو وارد محوطه های بندری کشور شده است و ایا مقررات مربوط به متروکه شدن در خصوص آنها اعمال شده است؟

همچنین اگر قیمت میانگین هر یک از این خودروها 25 هزار دلار لحاظ شود برای 13 هزار خودروی مورد اشاره حدود 300 میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است. به عبارت دیگر اگر این خودروها در نیمه نخست سال و در اوج بحران ارزی کشور وارد شده باشند، در خوش بینانه ترین حالت می توان گفت واردکنندگان توجهی به شرایط کشور نداشته اند.

در صورتی که بخشی از این خودروها در نیمه دوم سال وارد کشور شده باشند با توجه به تثبیت شرایط ممنوعیت واردات خودرو این سوال جدی مطرح می شود که واردکننده با چه انگیزه ای اقدام به واردات خودرو به محوطه های بندری و گمرکی کرده است؟ آیا از تصمیمات جدید در خصوص مجوز ثبت سفارش خودرو اطلاعاتی وجود داشته است؟

گفتنی است، گمرک ایران در بخشنامه ای، ضوابط ترخیص خودروهای در گمرک مانده را اعلام کرده است. به این ترتیب ترخیص خودروهای در گمرک مانده به صدور دستور العمل بند  7 مصوبه دولت، از سوی وزارت صنعت  منوط شده است.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24 دی 1397، کدخبر: 1922114 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
0
فساد خودرو سازی ها حد و مرز نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین