پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
با وجود اینکه وضعیت اقتصادی مردم ایران چندان مطلوب نیست و موج نارضایتی در برخی از ادارات دولتی و خصوصی در خصوص نحوه پرداخت‌ها وجود دارد، بازار خودروهای لوکس و میلیاردی همچنان سکه است.

شعار سال: داستان فروش خودروهای گران‌قیمت خارجی از صحبت‌های اخیر علی بعیدی مدیر کل فناوری اطلاعات گمرک دوره درصدر اخبار قرار گرفت؛ خبری که حکایت از ورود ۷۰۰ دستگاه سواری پورشه توسط یک زن روستایی مرزنشین با نام اختصاری (م. د) و با اجاره کارت بازرگانی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان داشت؛ اقدامی که با ۲۵۶ فقره اظهارنامه انجام شده است.

حساب کردن قیمت این ۷۰۰ خودروی پورشه بسیار سخت است زیرا قیمت این ماشین در نمایشگاه‌های فروش خودرو قیمت‌ متفاوتی دارد. در برخی اخبار غیر رسمی قیمت یک مدل از این خودرو تا سقف هشت و نیم میلیارد تومان اعلام شده بود اما در جدول رسمی که توسط رسانه‌های خبری داخلی ارائه می‌شود، گران‌ترین پورشه در بازار روز تهران، مدل پانامرا توربو با قیمت یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان است. حال با درنظر گرفتن میانگین قیمت یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان، درآمد حاصله از ورود این ۷۰۰ خودرو، رقمی نجومی می‌شود.

در دوره چهار ساله گذشته هم خودروهای میلیاردی بسیاری وارد بازار فروش خودروی ایران شده که سروصداهای بسیاری را به پا کرده است، خودروهایی که قیمت آنها تا بیش از نه میلیارد تومان هم عنوان شده و با یک حساب سر انگشتی می‌توان اعلام کرد با هزینه خرید یکی از این خودروها، حداقل می‌توان ۵۰۰ جهزیه برای خانواده‌های کم درآمد تهیه کرد. در این مدت همچنین اخباری بسیاری در مورد این خودروهای لوکس که در مواقعی ورودشان به ایران ممنوع بود، نیز مطرح شده که برخی از آنها شایعه بوده و بعضی دیگر واقعیت دارد؛ ماشین‌هایی که تعدادی از آنها امروز با پلاک ایران در خیابان‌ها و جاده‌های شهرهای مختلف کشور در حرکت هستند.

برای این خودروهای لوکس می‌توان ضرب المثل «هرچقدر پول بدهید، آش می‌خورید» را به کار برد زیرا در این چند سال افراد سرمایه‌دار که علاقمند به ماشین‌هایی از جمله فراری ۴۵۸ و مرسدس اس‌ال‌اس و هامر، رولزرویس، لامبورگینی‌گالاردو، مورگان و ... هستند، با پرداخت بخشی از قیمت این خودرو و مدت زمانی اندک، یکی از آنها را تهیه و در خیابان‌ها به خودنمایی می‌پردازند.

گرانترین‌ ماشین‌های لوکس در ایران

بنزی که رکورد شکست: گران‌قیمت‌ترین محصول مرسدس بنز یعنی مدل SLS AMG، اواخر سال ۹۳ در وب سایت‌های خودرویی و فضای مجازی برای فروش عرضه شد؛ آنهم با قیمتی در حدود نه و نیم میلیارد تومان. این خودروی لوکس (با حجم موتور بیش از شش و نیم لیتری) ابتدا اجازه شماره گذاری دریافت نکرد اما سرانجام طلسم عدم شماره گذاری این خودروها شکست و اولین نمونه از این خودرو وارد خیابان‌های تهران و ایران شد. البته پیش از ورود این خودروی لوکس، مرسدس بنز S۵۰۰ با رقمی حدود سه میلیارد تومان گران‌ترین خودروی این کمپانی آلمانی در کشورمان محسوب می‌شد اما مدل SLS AMG رکورد قیمت در بازار ایران را شکست.


فراری هشت میلیاردی: اواخر شهریورماه سال ۹۲، یک فراری مدل ۴۵۸ Italia به صورت رسمی با پلاک ملی و قیمت کهکشانی هشت و نیم میلیارد تومان در سایت‌های اینترنتی برای فروش گذاشته شد. خبر ورود این فراری و حرکت آن در خیابان‌های تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت، خودرویی که تا آن زمان تنها فراری پلاک شده در ایران بود. درنهایت مشخص شد این فراری با مجوز حمید سوریان کشتی‌گیر مطرح، وارد ایران شده است. خود او درگفتگویی در این خصوص گفت: «قیمت اعلام شده برای این خودرو اغراق آمیز است و مابه التفاوت قیمت آن با مازارتی و پورشه‌هایی که وارد شده‌اند، خیلی ناچیز است.» وی همچنین تاکید کرد این ماشین با مجوز او به ایران آمده ولی متعلق به شخص دیگری است و نه تنها خودرو، بلکه وارد کننده آن را هم ندیده است.


مک لارن هفت میلیاردی: شش ماه پیش و باز هم یک آگهی فروش خودرو سروصدا به پا کرد. در این آگهی آمده بود فروش یک دستگاه مک‌لارن p۱ بدون محدودیت تردد در کشور (شش ماهه)، موتور ۳.۸ لیتری، ۹۰۳ اسب بخار، سیستم ترمز akebono و فیبرکربن monocage. نحوه تحویل این خوردو با قیمت هفت میلیارد تومان مقطوع، ۳۰ روزه با پیش پرداخت ۳۵ درصد عنوان شده بود که خریدار پس از پرداخت این بخش از مبلغ، در زمان مقرر خودروی خود را در محل مورد توافق تحویل خواهد گرفت.


بوگاتی با شش میلیارد هزینه: یکی از گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان بوگاتی ویرون است که ارزشی حدود دو میلیون دلار دارد. این خودرو با موتور ۱۶ سیلندر، برای دو سال رکورد سرعت جهان با ۴۰۸ کیلومتر بود و به دلیل تعداد سیلندر و سرعت بالایش، ورودش به ایران ممنوع بوده اما اواخر سال ۹۲ در خبرها آمده بوده با وجود این ممنوعیت‌ها، چند مورد بوگاتی‌ وارد ایران شد. صاحب یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل لوکس شهر واقع در خیابان مطهری اعلام کرد تماس‌های زیادی درباره تمایل افرادی برای خرید این خودرو با قیمت شش میلیارد تومان و حتی بالاتر وجود دارد. حتی یکی از مشتری‌های این نمایشگاه تاکید داشته برای یک بوگاتی پلاک تهران حاضر است تا هفت میلیارد تومان نیز هزینه کند.


ماشین کذایی با پلاک رند: اواسط دی‌ماه سال ۹۱ انتشار عکس یک خودروی بوگاتی با شماره پلاک رند ۶۶ د ۶۶۶ ایران ۶۶، قیمت شش میلیاردتومان و رانندگی یکی از آقازاده‌ها در سطح تهران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های کشور داشت اما سرهنگ رستمی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور اعلام کرد که چنین پلاکی برای خودروی بوگاتی ثبت نشده، راننده آن خودرو تخلف کرده و پلاک آن جعلی است. همچنین خیلی زود مشخص شد پلاک این خودرو توسط فتوشاپ دستکاری شده است، همچنین اصل خبر که توسط سایت‌های غیر رسمی منتشر شده، صحت ندارد تا داستان این بوگاتی که سروصدای زیادی به پا کرده بود، مختومه شود.


آگهی بالای پنج میلیاردی: بیش از دو سال بعد از این اخبار، یک سایت فروش خودرو آگهی عجیبی را منتشر کرد که یکی از گران‌ترین معادلات بازار خورده بوده است. در این آگهی «بوگاتی ویرون» با قیمت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شد و فروشنده اعلام کرد در صورت پرداخت پنج درصد از این مبلغ که باید به حسابی در کشور امارات واریز شود، در فاصله زمانی حداکثر ۱۰ روزه این خودرو با مالکیت صددرصدی و عبور موقت برای استفاده در سرار ایران به دستش می‌رسد. رنگ این خودرو سفید و نقره‌ای کروم با کیت گرند اسپرت اعلام شد که دارای ضمانت سرویس تامین قطعات و تردد بدون وقفه به مدت یک سال است.


پلاک‌های رند و بازار جدید: خریداران خودروهای لوکس، علاوه بر ماشین روی پلاک آن نیز حساسیت ویژه‌ای دارند؛ در این بین برخی از این ماشین‌های میلیاردی پلاک‌هایی دارند که هفت کاراکتر آن یکسان هستند و همین مساله شایعه خرید و فروش پلاک‌های رند را هم مطرح کرد. سرهنگ رضا رستمی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا هم این موضوع را شایعه دانسته و گفت: «با توجه به اینکه در انتخاب شماره و کاراکترهای پلاک‌های ملی، هیچگونه دخالت عامل انسانی امکان‌پذیر نیست و انتخاب کارکتر‌های پلاک‌های ملی و شماره این پلاک‌ها به صورت سیستماتیک انجام می‌شود، به همین دلیل پلاک‌های رُندی که هر هفت کاراکتر آن دارای شماره‌های مشابه است به صورت اتفاقی و تصادفی در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.»


گران‌ترین‌ها در سایت‌های فروش خودرو

در آخرین آگهی اعلام شده در سایت‌های فروش خوردو که مربوط به امروز است، خوردوی ب‌.ام.و i۸ سفید رنگ و داخل مشکی، با قیمت ۲,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. این ب‌.ام.و صفر و پلاک شده، فعلا گران‌ترین خوردو بازار آگهی‌های ایران است.


تصویر خودروی ب‌.ام.و i۸ سفید رنگ با قیمت ۲,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

همین مدل خودرو با رنگ نوک مدادی، ۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر برای فروش آگهی شده تا در رتبه دوم قیمت‌ها قرار بگیرد و بنز S۵۰۰ که ۱۱ هزار کیلومتر کارکرد داشته، با قیمت دو میلیارد و دویست و هشتاد میلیون تومان در جایگاه سوم گران‌ترین خودروهای آگهی شده قرار گرفته است.

دو دستگاه ب‌.ام‌. i۸ سفید و سفید صدفی که هر دو صفر بوده و دو میلیارد و دویست و پنجاه هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، ب.ام.و M۶ که دو میلیارد و صد میلیون ارزش‌گذاری شده، سه دستگاه ب.ام.و i۸ با رنگ‌های مشکی و خاکستری با قیمت دو میلیارد تومان و مازاراتی گیبلی سفید یک میلیارد و هشت میلیون تومان، در رده‌های بعدی فهرست گران‌ترین خودروهای آگهی شده در روزهای اخیر ایران قرار دارند.

در جدول زیر گران‌ترین خودروی‌هایی ۲۰ شرکت معروف خودروسازی که آگهی آن روی سایت‌های خبری وجود دارد، را مشاهده می‌کنید:

قیمت گران‌ترین مدل‌های خودرو در ایران

ردیف

نام خودرو

قیمت

۱

بنز S۵۰۰

۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۲

ب.ام.و i۸

۲,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۳

مازراتی گرن توریزمو S ۲۰۱۴

۱,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۴

پورشه پانامرا توربو

۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۵

لکسوس LX۵۷۰

۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۶

آلفا رومئو ۴C

۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۷

آئودی Q۵

۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۸

هیوندای سنتنیال (۴ نفره)

۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۹

لوتوس الیزه

۳۵۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۰

ولوو XC۶۰

۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۱

هوندا CRV

۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۲

فولکس واگن پاسات

۲۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۳

کیا کادنزا فول ۲۰۱۴

۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۴

نیسان مورانو

۲۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۵

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶

۲۰۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۶

رنو اسکالا کروکی

۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۷

اوپل آسترا صندوقدار

۱۶۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۸

ام جی GS

۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۱۹

سانگ یانگ نیو اکتیون

۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۲۰

سوزوکی گراند ویتارا ۸ اتوماتیک

۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 27 بهمن 94، کد مطلب: 3048103: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین