پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
مدت هاست تردد در پیاده روهای شهری برای بسیاری از شهروندان بجنوردی، مشکل آفرین شده و سبب شده که بسیاری از شهروندان از ابتدایی ترین حقوق خود که سهولت در رفت و آمد است، برخوردار نباشند و عدم رعایت ضوابط لازم در این مورد نیز موجب شده کارکرد اصلی پیاده روها تبدیل به کاسبی مغازه داران شود.

شعارسال: گویا مغازه داران قدرتمندتر از شهرداری شده‌اند و ابزار قانونی آنها بیشتر شده است؛ تمرکز بیش از حد اجناس غرفه داران در معابر باعث شده که غرفه داران، معابر عمومی را جزئی از غرفه خویش محسوب کنند که این امر موجب ازدحام در پیاده روها و ایجاد ترافیک شهری شده است.

کارواش و تعمیرگاه تبدیل به جاذبه های شهر بجنورد برای مسافران فرودگاه شده است

کنعانی یکی از شهرندان بجنوردی گفت: اگر از سمت فرودگاه بین المللی بجنورد به سوی میدان قائم(عج) این شهر که مسیر پنچ دقیقه ای بیشتر نیست عبور کنیم به کارواش و تعمیرگاه های خودرو برخورد می کنیم.

وی افزود: از آنجاییکه مساحت تعمیرگاه ها کوچک بوده، تعمیرکاران موتورسیکلت و ماشین، آن ها را در بیرون از تعمیرگاه و در پیاده رو پارک کرده و اقدام به تعمیر آن ها می کنند.

کنعانی ادامه داد: از سوی دیگر دو تا سه کارواش خودروی سبک نیز در این مسافت خیلی کوتاه وجود دارد که آن ها نیز بعد از شست و شو، خودروها را در پیاده رو پارک کرده و کارهای جانبی همچون خشک و برق انداختن خودروها را در پیاده رو انجام می دهند.

وی تصریح کرد: حضور کارگران کارواش ها و تعمیرکاران خودروها موجب شده تا افراد پیاده رو نتوانند از پیاده رو عبور کنند.

کنعانی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر مسافران فرودگاه بجنورد بعد از خروج از این مکان، از این مسیر عبور می کنند و این مسیر به جای اینکه نمای خوبی برای معرفی مرکز استان خراسان شمالی باشد، تعداد زیادی از مسافران با تعدادی تعمیرگاه، کارواش و ... مواجه می شوند.

عابران پیاده مسیر چهار راه خوشی تا میدان دفاع مقدس مجبور به تردد از وسط خیابان هستند

غلامی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی، گفت: اگر از مسیر چهار راه خوشی تا میدان دفاع مقدس که به استانداری منتهی می شود، بخواهیم در پیاده رو پیاده روی کنیم، امکان پذیر نیست.

وی افزود: تمامی مغازه های موجود در این مسیر یا تعمیرگاه و یا سنگ تراش مزار قبور هستند و زمانیکه از کنار این سنگ تراشی ها عبور می کنید با تعدادی از سنگ های تراشیده شده مواجه می شوید که باید بر روی قبرها گذاشته شود که چهره مناسبی نیست.

غلامی ادامه داد: از سوی دیگر تعمیرگاه هایی که در این مسیر وجود دارند تمامی خودروهایی که باید تعمیر کنند را در داخل پیاده رو قرار داده اند و امکان رفت و آمد در این پیاده رو وجود ندارد.

وی افزود: اگر از مسیر چهار راه خوشی به سوی استانداری تردد کنید با خودروهایی مواجه می شوید که حتی به صورت دوبله پارک کرده اند و عامل اصلی آن همین تعمیرگاه هاست.

غلامی خاطرنشان کرد: این امر موجب شده تا عابرهای پیاده برای اینکه این مسیر را سپری کنند باید از وسط خیابان تردد کنند.

پیاده روها گویی به نام صاحبان نمایشگاه سند زده شده است

براتی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی به مسیر چهار راه باسکول تا میدان خرمشهر اشاره کرد و گفت: صاحبان نمایشگاه های خودرو پیاده روهای این مسیر را به نام خود کرده اند، گویی پیاده رو بخش اصلی نمایشگاه خودروی آن هاست و عابران پیاده حق استفاده از آن را ندارند.

وی افزود: بطوریکه سد معبرهای ایجاد شده موجب شده تا عابرهای پیاده مدام از پیاده رو به خیابان تغییر مسیر دهند و این امر سبب شده که برخی از عابران پیاده ترجیح دهند از مسیر پیاده رو استفاده نکنند و همیشه از کنار خیابان عبور و مرور می کنند.

براتی ادامه داد: تردد عابران پیاده از کنار خیابان برای رانندگانی که قصد پارک خودروی خود در خیابان را دارند نیز با مشکل مواجه کرده است چراکه همیشه باید نگران آن باشند تا مبادا به یک عابر پیاده برخورد کنند.

وی تصریح کرد: کوچه های شهر بجنورد که تبدیل به پارکینگ شده است، از سوی دیگر پیاده روها نیز به نام تعمیرکاران و صاحبان نمایشگاه سند زده شده است، اما حقوق شهروندی در این رابطه کجاست و چرا مسئولان فکری به حال این مشکل نمی کنند؟

وظیفه برخورد با خودروهای پارک شده در پیاده رو وظیفه شهرداری نیست/توقیف خودرو بهترین راهکار علیه سد معبر خودرو در پیاده روها

روح الله براتیان شهردار بجنورد در ادامه در گفت و گو با ایسنا گفت: طبق قانون خودروها نمی توانند در هر نقطه شهر پارک کنند و به طور کلی پارک خودرو ها در پیاده روها ممنوع است.

وی تصریح کرد: شهرداری وظیفه دارد تا با سد معبرهایی برخورد کند که توسط دست فروش ها و یا واحدهای صنفی همچون میوه فروشی و سبزه فروشی و ... به وجود آمده است.

براتیان تاکید کرد: این نهاد نمی تواند با خودروهایی که در پیاده رو پارک شده است برخورد کند و این وظیفه نیروی انتظامی است.

وی افزود: تاکتون برخی از این خودروها جریمه شده اند اما از آ نجاییکه مبلغ جریمه چندان زیاد نیست برای نمایشگاه، تعمیرگاه و ... صرفه اقتصادی دارد که هم جریمه را پرداخت و هم خودروها را در پیاده رو پارک کند.

براتیان خاطرنشان کرد: باید یک راهکار اساسی همچون توقیف خودرو اجرایی شود تا این مشکل مرتفع شود.

ایجاد پارکینگ جانبی و شهرک صنوف آلاینده از راهکارهای حل مشکل پارک خودرو در پیاده روها

محسن موسوی رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین گفت: متاسفانه در شهر بجنورد شاهد غلبه خودروها بر فضای شهر هستیم.

وی افزود: خودروهای پارک شده در پیاده روهای این شهر عرصه را برای عابران پیاده تنگ کرده است و تردد آن ها را دچار مشکل کرده است.

موسوی ادامه داد: یکی از سیاست های شهر بجنورد بر این است که به سوی شهر پیاده محور حرکت کند و اقدامات اولیه نیز برای آن انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از مهمترین مشکلات عابران پیاده در این شهر پارک خودروها در پیاده ورهاست، اظهار کرد: شهر بجنورد نیازمند چند پارکینگ جانبی است که متاسفانه تاکنون از این امکان محروم بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر با ایجاد شهرکی برای استقرار صنوف آلاینده می توان این مشکل را حل کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که موجب شده تا در شهر با ازدحام پارک خودروها مواجه باشیم نبود پارکینگ به اندازه کافی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23دی1397 ، کدخبر: 97102312238: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین