پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۸۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۹
گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد رشد اقتصادی ایران در تابستان امسال منفی ۱.۱ درصد بوده است. رشد اقتصادی بدون نفت هم در این فصل منفی ۱.۶ درصد اعلام شده است. پیش از این در فصل‌های تابستان و پاییز سال ۱۳۹۳ هم رشد اقتصادی کشورمان منفی شده بود

شعارسال:با وجود سکوت بانک مرکزی در اعلام آمار رشد اقتصادی،‌ بر اساس گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی کشور در فصل تابستان امسال منفی شده است.

 گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد رشد اقتصادی ایران در تابستان امسال منفی ۱.۱ درصد بوده است. رشد اقتصادی بدون نفت هم در این فصل منفی ۱.۶ درصد اعلام شده است. پیش از این در فصل‌های تابستان و پاییز سال ۱۳۹۳ هم رشد اقتصادی کشورمان منفی شده بود.

مطابق گزارش مرکز آمار، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت‌های ثابت (سال پایه: ۱۳۹۰) در تابستان امسال به ۱۹۰ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۱ درصد کمتر شده و بدین ترتیب رشد اقتصادی کشور منفی شده است.

تولید ناخالص داخلی کشور از جمع ارزش افزوده سه گروه کشاوزری، صنعت و خدمات به دست می‌آید که رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی در تابستان امسال منفی ۳.۶ درصد و گروه صنعت منفی ۲.۸ درصد بوده است. رشد ارزش افزوده بخش خدمات در این مدت منفی نبوده و مثبت ۱.۲ درصد بوده است.

هر یک از این سه گروه، از چند زیرگروه (بخش) تشکیل می‌شوند و ارزش افزوده آنها از جمع زیرگروه‌ها به دست می‌آید.

ارزش افزوده گروه کشاورزی از مجموع دو بخش کشاورزی و ماهیگیری به دست می‌آید که در تابستان امسال رشد بخش کشاورزی منفی ۳.۸ درصد و رشد بخش ماهیگیری ۸.۷ درصد بوده است.

در گروه صنعت هم رشد بخش ساختمان (مسکن) منفی ۸ درصد، رشد بخش تامین آب، برق و گاز طبیعی منفی ۱۲.۱ درصد و رشد بخش صنعت منفی ۳ درصد بوده است. در گروه خدمات هم اکثر بخش‌ها با رشد مثبت مواجه بودند.

ارقام رشد اقتصادی کشور در فصل تابستان ۱۳۹۷ (درصد)

گروه کشاورزی

منفی ۳٫۶

کشاورزی

منفی ۳٫۸

ماهیگیری

۸٫۷

گروه صنعت

منفی ۲٫۸

معدن

۰٫۸

استخراج نفت و گاز طبیعی

۰٫۶

سایر معادن

۳٫۳

صنعت

منفی ۳

تأمین آب‌، برق و گاز طبیعی

منفی ۱۲٫۱

ساختمان

منفی ۸

گروه خدمات

۱٫۲

عمده و خرده فروشی، فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا

منفی ۴٫۴

حمل و نقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات

۴٫۱

فعالیت‌های مالی و بیمه

منفی ۰٫۴

مستغلات، کرایه و خدمات کسب و کار و دامپزشکی

۱٫۷

اداره امور عمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی

۵٫۷

سایر خدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی

منفی ۱٫۲

جمع ارزش افزوده رشته‌فعالیت‌ها

منفی ۰٫۹

تولید ناخالص داخلی

منفی ۱٫۱

تولید ناخالص داخلی (بدون نفت)

منفی ۱٫۶


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار: 25دی 1397 ، کدخبر:927289 www.mashreghnews.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین