پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
بازشماری آرای انتخابات مرحله دوم تبریز که توسط 70 نیروی اعزامی شورای نگهبان از سوم خرداد ماه جاری آغاز شده در مرحله پایانی بازشماری صندوق‌های رای قرار دارد.

شعار سال: مجلس دهم در حالی کار خود را آغاز کرد که از 19 نماینده استان آذربایجان‌شرقی از 13 حوزه انتخابیه تنها 13 نماینده از این استان در مجلس حضور داشتند.

بازشماری آرای انتخابات مرحله دوم تبریز که توسط 70 نیروی اعزامی شورای نگهبان از سوم خرداد آغاز شده در مراحل پایانی بازشماری قرار دارد.

«محمدحسین فرهنگی» کاندیدای اصولگرایان، «زهرا ساعی» با گرایش اصلاح طالبان، «علیرضا منادی» با گرایش مستقل، «محمداسماعیل سعیدی» کاندیدای اصولگرایان، «میرعلی‌اصغر موسوی» اصلاح‌طلبان، «محمدرضا میرتاج‌الدینی» با گرایش اصولگرایی، «شهاب‌الدین بی‌مقدار» کاندیدای اصلاح‌طلبان و «عباس عباس‌زاده» دیگر کاندیدای اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» به رقابت پرداختند.

در این میان «زهرا ساعی» و «محمدحسین فرهنگی» و «شهاب‌الدین بی‌مقدار» و علیرضا منادی در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم موفق به کسب اکثریت نسبی آرای مأخوذه شدند.

در ابتدا اعلام شد «علیرضا منادی» حائز اکثریت نسبی آراء شده و در رقابت با «محمداسماعیل سعیدی» به مجلس دهم راه یافته است، اما مدتی بعد به دلیل برخی شکایات، شورای نگهبان دستور بازشماری 15 درصد آرای مأخوذه را صادر کرد که در بازشماری آراء، گفته شد رأی «محمداسماعیل سعیدی» نسبت به «علیرضا منادی» بیشتر از تعداد آرای اعلامی قبل بوده است، به همین دلیل شورای نگهبان در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته 29 اردیبهشت‌ماه، مجدداً دستور بازشماری 85 درصد مابقی آرای حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» را صادر کرده است.

گفته می‌شود بازشماری آرای تبریز توسط 70 نیروی شورای نگهبان در مراحل پایانی قرار دارد و این هیئت امروز گزارش خود را برای تصمیم‌گیری شورای نگهبان تکمیل می‌کند و در اختیار این شورا قرار می‌دهد تا تصمیم نهایی در این رابطه براساس گزارش هیئت اعزامی اتخاذ شود.

*حوزه انتخابیه اهر و هریس

همچنین شورای نگهبان به دلیل برخی گزارشات، دستور تحقیق از نتایج انتخابات حوزه انتخابیه «اهر و هریس» را صادر کرده و مقرر شده است برای بررسی دقیق‌تر نتایج انتخابات در این حوزه انتخابیه، بازرسان به اهر و هریس اعزام شوند.

بیت‌الله عبداللّهی کاندیدای اصلاح‌طلبان در رقابت با مهدی حسینیان کاندیدای اصولگرایان از حوزه انتخابیه «اهر و هریس» در دور انتخابات مجلس دهم حائز بیشترین آراء شده و رأی آورده بود.

حوزه انتخابیه تبریز و اهر همچنان منتظر رای نهایی شورای نگهبان در این رابطه است.

*حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر

محمدعلی حسین‌زاده منتخب مجلس دهم از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر در هجدهم اردیبهشت بر اثر سانحه‌ای در آزادراه قزوین - زنجان دارفانی را وداع گفت.

تکلیف کرسی انتخابات این حوزه طبق قانون در انتخابات میان دوره‌ای مشخص می‌شود

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395، کد مطلب: -:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین