پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
عضو شورای اسلامی مشهد گفت: بازشماری آرا جزئی از فرایند انتخابات است و در صورتی که همکاری لازم از سوی هیأت اجرایی برای بازشماری آرا صورت نگیرد، تأیید صحت انتخابات با مشکل مواجه می شود.

شعار سال: محمود عامری فرد در خصوص واکنش فرماندار مشهد به مصاحبه وی پیرامون رسیدگی به اعتراض‌های انتخاباتی، اظهار کرد: آقای رحیم نوروزیان در واکنش به مصاحبه بنده مبنی بر یادآوری برخی تخلفات انتخاباتی و عدم مساعدت و همکاری فرمانداری با هیأت نظارت بر انتخابات استان ، در اقدامی فراافکنانه این گونه اظهارات را بی سند و بی‌اساس یادکرده‌اند

وی یادآور شد : ماده 56 قانون انتخابات، حق شکایت را برای کاندیداها به رسمیت شناخته و مرجع رسیدگی به آن را هیأت نظارت استان دانسته است، آیا پیگیری قانونمند و نجیبانه نیروهای اصولگرا را بی‌اساس می‌دانید؟

این کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی مشهد بابیان اینکه آقای فرماندار را به قانون دعوت می‌کنیم، عنوان کرد: آیا شما جایگاه هیأت نظارت استان را به رسمیت نمی‌شناسید؟ چرا نسبت به درخواست هیأت نظارت استان در تاریخ ۹۶/۳/۱۴ مبنی بر بازشماری حداقل 10 درصد از کل صندوق‌های اخذ رأی همکاری نکرده‌اید؟ چرا در مراحل اجرای قانون سنگ‌اندازی می‌کنید؟

اگر طبق قانون بازشماری انجام نشود، تأیید صحت انتخابات با مشکل روبرو می‌شود

وی خاطرنشان کرد: جناب آقای فرماندار شما قطعاً مصاحبه رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای عالی خراسان رضوی را خوانده‌اید و می‌دانید ایشان ضمن تأکید مجدد بر بازشماری 10 درصد صندوق‌های اخذ رأی، عنوان نموده‌اند که بازشماری آرا جزئی از فرایند انتخابات است و درصورتی‌که همکاری لازم از سوی هیأت اجرایی برای بازشماری آرا صورت نگیرد، تأیید صحت انتخابات با مشکل مواجه می‌شود.

عامری فرد ادامه داد: بهترین سند برای تعیین صحت و سهم گزارش تخلفات انتخاباتی صندوق‌های اخذ رأی است، سندی که هم‌اکنون در دستان شماست و بازشماری آن به اراده و همکاری شما بستگی دارد.

وی افزود: اگر کاندیداهای معترض می‌گویند آرا آنان در صندوق مشخصی به نفع دیگری خوانده‌شده یا آرا لیست دولتی امید به‌صورت غیرواقعی زیاده شماری شده و یا گزارشی مبنی بر ریخته شدن مقدار زیادی آرا با خط واحد برای لیست منتسب به دولت اصلاحات ارائه می‌شود، سندش در همان صندوق‌هاست.

بی‌اعتنایی به اعتراضات کاندیداها، بی‌احترامی به پشتوانه مردمی آنان است

وی با اشاره به گزارش دیگر تخلفات انتخاباتی به هیأت اجرایی و هیأت نظارت استان، تصریح کرد: صدها گزارش ارسال‌شده به فرمانداری از قبیل اعتراض به ساماندهی هدفمند عوامل اجرایی شعب اخذ رأی، ساماندهی هدفمند مکان شعب اخذ رأی، تأخیر در شروع به کار صندوق‌های اخذ رأی، توزیع نامناسب و هدفمند تعرفه‌ها، پایان زودهنگام اخذ رأی در شعب، عدم اجرای بند ص قانون 67 انتخابات، تبلیغ عوامل اجرایی صندوق به نفع لیست دولتی امید، حذف نام برخی کاندیداها از لیست ثبت آرا، باطل محاسبه کردن تعرفه‌های فاقد کد کاندیدا، نوشتن آرا لیست اصلاحات برای افراد بی‌سواد، تشویق به انداختن رأی سفید، تشویق به عدم تکمیل اسامی کاندیداها در برگه رأی، خراب بودن سیستم استعلام کد ملی و ... را بی سند می‌دانید؟ برای رسیدگی به این شکایات چه کرده‌اید؟

عضو شورای اسلامی مشهد با اشاره به حق‌الناس بودن آرا مردم و همچنین پشتوانه بودن این آرا برای هر کاندیدا، اضافه کرد: آقای فرماندار بر اساس چه سند و قانونی درخواست کاندیداها مبنی بر دریافت آرا خود به تفکیک صندوق‌ها را بدون پاسخ گذاشته و کاندیداها را از حق قانونی خود محروم کردند؟ بی‌احترامی شما به رأی کاندیداها، بی‌احترامی به پشتوانه مردمی و آحاد جامعه است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان خراسان رضوی، تاریخ انتشار 21 خرداد 96، کد مطلب: 13960321001919:www.razavi.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین