پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۷۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
نمایندگان ارومیه و مهاباد در مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی اقتصادی و توانمندسازی مناطق محروم را مطابق با سیاست‌های اقتصادی مقاومتی دانستند.

سیدهادی بهادری نماینده‌ی مردم ارومیه با بیان این‌که بنیاد برکت باید در عرصه‌ی توسعه‌ی اقتصادی حضور یابد، گفت: فعالیت بنیاد برکت در عرصه‌ی اقتصادی نمود عینی عمل به اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حمایت از واحدهای اقتصادی آذربایجان غربی اظهار کرد: حمایت این بنیاد از واحدهای تولیدی و اقتصادی نقش بسزایی در توانمندسازی اقتصادی و عمل به اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.

بهادری فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه‌ی بهداشت و درمان، مدرسه‌سازی و احداث مساجد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: آذربایجان غربی در شاخصه‌های توسعه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و در همین راستا این استان باید کانون فعالیت بنیاد برکت قرار گیرد.

نماینده‌ی مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما خواستار حضور فعال‌تر بنیاد برکت در مناطق محروم این شهرستان شد.

محمود جلال‌زاده اظهار کرد: شهرستان مهاباد در سرانه‌ی فضای آموزشی، طرح‌های کشاورزی و بهداشت و درمان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و بنیاد برکت می‌تواند فعالیت گسترده‌ای در این شهرستان داشته باشد.

وی با اعلام این‌که 60 درصد مدارس مهاباد تخریبی است، افزود: بنیاد برکت با حضور فعال خود در روستاها و حوزه‌ی مدرسه‌سازی می‌تواند سرانه‌ی فضای آموزشی را بهبود بخشد.

جلال‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که مهاباد یک بیمارستان 200 تخت‌خوابی فرسوده با بیش از 50 سال قدمت دارد، گفت: امیدواریم بنیاد برکت در حوزه‌ی بهداشت و درمان شهرستان مهاباد نیز وارد عرصه‌ی محرومیت‌زدایی شود.

وی از برگزاری جلسه‌های مشترک با این بنیاد خبر داد و افزود: در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور فعال بنیاد برکت در شهرستان مهاباد خواهیم بود.

نماینده‌ی مردم مهاباد در خانه‌ی ملت با تأکید بر ضرورت حضور بنیاد برکت در مباحث اقتصادی اظهار کرد: فعالیت تخصصی بنیاد برکت در مباحث اقتصادی، راه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی هموارتر می‌کند.

بنیاد برکت در 20 آذر ماه سال 1386 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد تا به عنوان مجموعه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه، در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور فعالیت کند.

این نهاد با تفأل بر قرآن کریم (آیه‌ی 96 از سوره‌ی مبارکه‌ی اعراف) «برکت» نامیده شد تا از همان ابتدا پیام‌آور برکت و توسعه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور باشد.

نگاهی اجمالی به فعالیت بنیاد برکت در 9 سالی که از عمر آن می‌گذرد، به‌خوبی نشان می‌دهد که توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی نقش بی‌بدیلی در ایجاد توسعه‌ی پایدار و محرومیت‌زدایی ایفا می‌کنند.

بی‌شک نگاه مدبرانه‌ی‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله‌العالی» در پیشنهاد ایجاد این بنیاد، راه را برای توانمند‌سازی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و رفع فقر هموار خواهد کرد و این کار نه از طریق تزریق نقدینگی، بلکه با گسترش تولید انجام خواهد شد.

استمرار فعالیت بنیاد برکت می‌تواند مردم مناطق محروم را از مصرف‌کننده به تولیدکننده تبدیل کند و نقش بسیار مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد و به عنوان نماد ثبوت خیر الهی بر تارک خدمات اقتصادی و اجتماعی کشور بدرخشد و صدقه‌ی جاریه باشد.

با اندکی تخلیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار: 5 بهمن 1395، کد مطلب: 303783، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
مگه حرف دو نماینده می تونه حجت باشه. ؟ گفتن که گفتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین