پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۸۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
در جنوب کرمان درد را با تمام وجود دیدم؛ درد تبعیض، درد فاصله طبقاتی، درد بی دردی کاخ نشینان، درد مداد و پاک کن نداشتن دانش آموزان، درد نداشتن امکانات آموزشی، درد مدرسه سرد و تاریک، درد آقا معلم و خانم معلم بی خانمان، درد نداشتن کیف و کفش و لباس و کتاب.
شعار سال: به نقل از ناب نیوز؛ متن زیر دلنوشته ای از گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت است که وضعیت نابسامان مدارس کپری جنوب کرمان و محرومیت های دانش آموزان این مناطق از ابتدایی ترین امکانات تحصیلی را نشان می دهد:

نمی دانم تا به حال دچار عذاب وجدان شده اید؟

نمی دانم تا به حال فقر عریان را از نزدیک دیده اید؟

نمی دانم تا به حال فاصله طبقاتی را از نزدیک دیده اید؟

نمی دانم تا به حال تدریس درس عدالت را در مدرسه تبعیض دیده اید؟

نمی دانم تا به حال نتیجه دعواهای سیاسی را در کف مدارس کپری دیده اید؟



فلاسفه می گویند بعضی چیزها قابل نشان دادن نیست مثلا درد؛ درد را نمی شود نشان داد؛ من هم با این حرف ۱۰۰% موافقم.

خودت را هم بکشی نمی توانی فقر را به مرفهین بی درد نشان بدهی. خودت را هم بکشی نمی توانی سرمای وجود دانش آموز اول ابتدائی را بعد از طی سه چهار کیلومتر پیاده روی در اول صبح زمستان برای رسیدن به مدرسه کپری سرد ، نشان لج نشینی دهی که هر روزش با جکوزی شروع می شود.

خودت را هم بکشی نمی توانی خجالت کشیدن یک دانش آموز از حمل کتابهایش در گونی برنج را به مفت خورهایی که آروغ روشنفکری می زنند نشان بدهی

خودت را هم بکشی نمی توانی درد نداشتن قلم دانش آموز ابتدائی در مدرسه کپری را برای قلم به دستان مدعی قانون به تصویر بکشی.

خودت را هم بکشی نمی توانی درد مدرسه بی آب و بی برق و بی بخاری و بی دستشوئی و بی امکانات را برای آقازاده های متجدد منتقل کنی.


اما من شهادت می دهم که در مورخه ۲۶/۱۰/۱۳۹۵ در روستای تیدران و کوشک کلجک و سرجنگل و . جنوب کرمان درد را با تمام وجود دیدم؛ درد تبعیض، درد فاصله طبقاتی، درد بی دردی کاخ نشینان، درد مداد و پاک کن نداشتن دانش آموزان، درد نداشتن امکانات آموزشی، درد درک نکردن دانش آموزان کودک، درد مدرسه سرد و تاریک، درد آقا معلم و خانم معلم بی خانمان، درد نداشتن کیف و کفش و لباس و کتاب.

سعی کردم جلوی خود را بگیرم اما نتوانستم و وسط کلاس بیرون زدم تا بچه ها اشک های یک روحانی معمم را بعد از ۳۸ سال از نظام مقدس نبیند و روحیه اشان تضعیف نشود.

گریه ای بر دوری از ارزشهایی که پدرانمان برای آنها قیام کردند ؛ گریه بر شهدایی که رفتند تا عدالت بماند ، گریه بر فریاد های امیرالمومنین (ع) بر سر کوفیان بی وفا

افلا تهتمون ؟ (چرا همت نمی کنید ؟) افلا تسخطون ؟ (چرا عصبانی نمی شوید ؟)

الله الله فی الطبقه السفلی ، الله الله فی القرآن ……

با توجه به وضعیت حاد مدارس کپری و انتظار نابجا از دولت جهت واریز پول یک روز نفت به این مدارس، کما فی السابق از خیرین عزیز و گرامی استدعا داریم ما را حمایت فرمایند تا بتوانیم حداقل ابتدائیات مدارس کپری و چادری را مثل امکانات آموزشی اولیه (مداد و پاک کن و دفتر و ماژیک و ) و نیازهای اولیه دانش آموزان (کیف و کتاب و ..) تامین نمائیم ان شاء الله.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری صبح منوجان، تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395، کد مطلب:71577 ، www.sobhemanojan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین