پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به معایب طرح استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات به اختلافات قومی و محلی در برخی از استانها دامن می‌زند.
شعارسال: احمد بیگدلی با اشاره به معایب استانی شدن انتخابات اظهار کرد: برخی بر این باورند که استانی شدن انتخابات سبب افزایش هزینه‌های انتخابات شود که باید دید این موضوع چقدر می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد.

وی با بیان اینکه دو قطبی شدن انتخابات در برخی از استانها از معایب استانی شدن انتخابات است، ابراز کرد: ممکن است استانی شدن انتخابات بر اختلافات قومیتی، محلی و مذهبی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: جلوگیری از دامن زدن به اختلافات قومی و محلی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که با استانی شدن انتخابات مجلس این آسیب احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه معایب این طرح باید مشخص شود، عنوان کرد: نوع انتخاب با استانی شدن انتخابات متفاوت خواهد شد و به نوعی افراد به صورت لیستی و از نظر فکری نزدیک به هم احتمال پیروزی خواهند داشت.

بیگدلی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین آسیب استانی شدن انتخابات همان دو قطبی شدن است، افزود: در برخی از استانها حساسیت‌ها نسبت به این مسائل بیشتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد با استانی شدن انتخابات افراد نزدیک به کانونهای قدرت به مجلس راه یابند، نیز گفت: به نظر بنده این موضوع تاثیرگذار خواهد بود اما آسیب اصلی این طرح نیست و کسی که توانایی جلب رای ۱۵ درصدی مردم شهرستان را داشته باشد به رقابت استانی راه می‌یابد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص مغایرت این طرح با اصل ۶ قانون اساسی اظهار کرد: بنده این مغایرت را قبول دارم و اگر مخالف این اصل باشد به طور یقین شورای نگهبان ایراد خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در خصوص مغایرت طرح استانی شدن انتخابات با شرع و قانون اساسی شورای نگهبان بهتر نظر خواهد داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا ، تاریخ انتشار: 27 دی 1397 ، کدخبر: ۹۵۳۹ ، www.mojerasa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
برای جنگ قریب الوقوع داخلی خودراآماده کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین