پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات به معنای حاکمیت لیست است.

شعارسال:نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات به معنای حاکمیت لیست است.

 سیدحسین نقوی‌حسینی در ارزیابی‌اش نسبت به طرح استانی شدن انتخابات اظهار کرد: این طرح نیازمند برخی زیر ساخت‌ها است که در حال حاضر از این زیرساخت‌ها بی‌بهره هستیم.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس حلقه واسط میان مردم و حاکمیت است افزود: در حال حاضر مردم پناهگاهی به نام نماینده مجلس دارند که برای حل مشکلاتشان به نماینده خود مراجعه می‌کنند. استانی شدن انتخابات این حلقه واسط میان مردم و حاکمیت را تضعیف می‌کند و در واقع نماینده را از ملت می‌گیرد.

نقوی‌حسینی تأکید کرد: با توجه به اینکه در استانی شدن انتخابات نماینده باید در سطح استان رأی بیاورد تعهدی به مردم نداشته و خود را محتاج به رأی مردم نمی‌بیند بنابراین این طرح با روح مردم سالاری و قانون اساسی مغایرت دارد و در عین حال حاکمیت زر و زور و تزویر را تقویت می‌کند.

نماینده مردم ورامین در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه نماینده باید در سطح استان رقابت کند به دامان قدرت و ثروت و بسیاری از ابزار‌های دیگر متوسل می‌شود بنابراین طرح استانی شدن انتخابات حاکمیت قدرت و نه حاکمیت مردم را تقویت می‌کند.

وی طرح استانی شدن انتخابات را در مجموع به نفع نظام، مردم و مجلس ندانست و یادآور شد: اگر زیرساخت‌های لازم فراهم بود شاید استانی شدن انتخابات به کیفیت انتخابات کمک می‌کرد گرچه این موضوع هم صددرصد نیست چرا که این طرح باعث می‌شود لیست‌ها در مجلس حاکم شوند و حاکمیت لیست شکل بگیرد. مانند حضور نمایندگان مردم تهران در مجلس که از طریق لیست انتخاب شدند.

نقوی‌حسینی باطرح این پرسش که مگر در حال حاضر کیفیت نمایندگان ۳۰ نفره تهران که به صورت لیستی و حزبی انتخاب شده‌اند خیلی بالا است؟ خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باتوجه به اینکه در لیستی انتخاب شدن حتی یک نفر هم از جریان مقابل به مجلس راه پیدا نمی‌کند، به نظر می‌رسد که انتخاب لیستی چندان واقعی نباشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار20 دی 97، کدخبر: 351206، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین