پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
اسرائیل همانطور که قابل پیش بینی است، از برگزاری این نشست خرسند است، مخصوصا به این خاطر که می تواند به نتانیاهو این فرصت را دهد که عکسی یادگاری با سران عرب بگیرد.

شعار سال : هاآرتص در گزارشی تحت عنوان «ترامپ در لهستان به دنبال تشکیل ناتوی عربی است که احتمالا شکست می خورد» نوشت: مقاماتی از 70 کشور در کمتر از یک ماه دیگر برای شرکت در نشستی ضدایرانی که پمپئو ترتیب داده، به ورشو خواهند آمد.

در ادامه این مطلب آمده است: مشخص نیست که این نشست به دنبال دستیابی به چه هدفی است. طبق معمول، چنین کنفرانس هایی پیش از یک حرکت دیپلماتیک یا نظامی تشکیل می شود. اما این بار به نظر می رسد که این نشست تلاشی برای مهار ایران است، چراکه فشارها و تهدیدات موجب نشده که ایران حاضر به مذاکره مجدد در بحث هسته ای و توافق بر سر برنامه موشکی اش شود.

اسرائیل همانطور که قابل پیش بینی است، از برگزاری این نشست خرسند است، مخصوصا به این خاطر که می تواند به نتانیاهو این فرصت را دهد که عکسی یادگاری با سران عرب بگیرد.

با این حال، بسیار بعید است که این نشست دولت های عربی که بایکیدگر در رقابت هستند را متقاعد به اتخاذ گامی عملی علیه ایران بکند.

استراتژی دیپلماتیک امریکا این است: یک اینکه تا جای ممکن کشورهای بیشتری را متقاعد به ملحق شدن به تحریم ها علیه ایران کند و دوم، ایجاد ائتلاف قدرتمند عربی علیه نفوذ ایران در خاورمیانه.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وببسایت انتخاب ، تاریخ انتشار: 29دی1397 ، کدخبر:453880: www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
اروپا هرگز با ایران همکاری نخواهد کرد می دانید چرا؟ چون ترامپ خیلی راحت به رهبران اروپا یاداوری کرده که همکاری با ایران همان و بستن تعرفه 25 درصدی بر صادارت خودروسازهای اروپا همان. همه کسانی که با اقتصاد اروپا و به خصوص المان به عنوان موتور و قلب تپنده اقتصاد اروپا اشنا هستند می دانند که اروپا هم مانند چین حاضر است همه کاری کند تا بازار امریکا را از دست ندهد . در مورد چین هم که می بینید همین تهدید به اضافه تعرفه صادرات چین به امریکا اقتصاد چین را زمین گیر کرد و همه شاخص های اقتصادی چین به سرعت رو به کاهش و قهقرا است انقدر که وزیر خارجه چین رسما و سریعا خواستار توافق تجاری با امریکا در اسرع وقت و خیلی فوری شده و در این راه حاضر شده همه جوره فشار به کره شمالی هم بیاوره تا نظرات ترامپ را تامین کنه و البته در تحریمهای ایران هم چه در واردات نفت ایران و چه در همکاری بانکی تمام قد با ترامپ همکاری داره می کنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین