پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
آمار هشداردهنده‌ای که امروز یکی از فعالان خودرو از وضعیت کنونی این صنعت اعلام کرد، از قرار گرفتن آن در مسیر زوال حکایت دارد؛ طبق اعلام دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، ارزش روز صنعت خودرو ایران ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۷۰۰ هزار نیرو در آن شاغل هستند. از سوی دیگر ۲۸۰ هزار نفر تعدیل یا تعلیق شده‌اند و در آذرماه تولید خودرو ۷۲ درصد کاهش یافته است. محبی‌نژاد هشدار داده که حال صنعت خودرو هر هفته بدتر می‌شود و باید بدن نیمه‌جانش را احیا کنیم.

شعار سال: بحران در صنعت قطعه‌سازی و بلااستفاده مانده ۳۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی، یکی از اخبار پربازدید امروز گروه اقتصادی بود. طبق اعلام دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، اگر متوسط سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد یک اشتغال جدید صنعتی را ۵۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، برای ایجاد شغل جدید برای ۲۸۰ هزار کارگر بیکار شده خودروسازی، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است. البته که دولت در حال حاضر چنین بودجه‌ای را ندارد که بخواهد سرمایه‌گذاری کند. محبی‌نژاد می‌گوید: «لازم است که صنعت خودرو دوباره رونق گرفته و بدن نیمه جان آن بتواند احیا شود که در نتیجه آن تولید قطعه و خودرو نیز مجددا رونق گیرد» متن صحبت‌های او را در این لینک بخوانید.

در این شرایط از مجلس خبر رسید که نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه اول بهمن ماه ۱۳۹۷ کلیات طرح ساماندهی صنعت خودرو را با ۱۰۴ رای موافق، ۶۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

هم‌چنین نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در صحن علنی مجلس گفت که برخی نمایندگان برای خوش رقصی نزد واردکنندگان خودرو، حق ندارند به تولیدکنندگان داخلی خودرو توهین کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 1 بهمن 97، کدخبر: 97110100630، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین