پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۳۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
سفیر روسیه در سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از برگزاری «نشست ورشو» آن را «ساده‌انگارانه» توصیف کرد.
شعار سال : سفیر روسیه در سازمان ملل متحد سه شنبه شب در سخنانی برگزاری نشستی در روزهای آینده با همکاری لهستان و آمریکا را به دلیل تمرکز صرف بر «ایران» ناکارآمد توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل متحد طی سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرد که نشست ورشو به خاطر تمرکز صرف بر یک کشور و شکست در رفع تنش بین اسرائیل – فلسطین، در افزایش امنیت منطقه موفق نخواهد شد .

واسیلی نبنزیا گفت :«تلاش برای ایجاد نوعی ائتلاف‌ نظامی در منطقه از طریق برگزاری چنین همایش‌هایی و تمرکز بر رویکردهای ساده‌انگارانه و یکجانبه‌نگری که به طور واضح به ایران ارتباط دارند، نتایج معکوس به بار می‌آورند.»

مقام ارشد روسیه که کشورش دعوت برای شرکت در این نشست را رد کرده، افزود: «چنین اقداماتی چشم‌اندازها برای یافتن یک معماری امنیتی واقعی برای منطقه را از بین می‌برد.»

واسیلینبنزیا در این سخنرانی اظهار داشت: «چرا ایران به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین کشورهای منطقه به این نشست دعوت نشده است؟»

این در حالی است که «جاناتان کوهن»، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت از ادعاهای قبلی دولت کشورش درباره تمرکز ضدایرانی نشست لهستان عقب‌نشینی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: «در حالی که نگرانی‌های خود را درباره برجام به صراحت ابراز کرده‌ایم، به تصمیم سایر کشورها برای حمایت از آن احترام می‌گذاریم. ضمن آنکه [این نشست] محفلی برای بدنام کردن ایران یا حمله به آن کشور نیست. آقای رئیس‌، در واقع، وزیر امور خارجه آمریکا راهبردی آشکار برای رسیدن به توافق جامع جدید با ایراناعلام کرده است.»

گفتنی است که برگزاری این نشست با واکنش سرد کشورهای اروپایی مواجه شده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 بهمن 97، کدخبر:13971102001326 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
این نشست هم به سایر شکست های دیپلماتیک ترامپ اضافه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین