پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
ذات سیاست در نظام سیاسی آمریکا پویایی و دویدن در مسیر آینده است. رهبران احزاب و شخصیت‌های سیاسی و نخبگان و سرآمدان در این کشور به این نتیجه رسیده‌اند که نظام سیاسی اجراشده در این کشور در حال حاضر برای مردم این سرزمین و شهروندان جهانی مفیدترین نظام است و باید آن را نگهداری کرد و به دوردست‌های قابل‌دسترسی انتقال داد و درراه این خواسته اصولی خود ایستاده‌اند .
شعارسال: آمریکایی‌ها از اینکه برای حفظ نظم موجود جهانی و تغییر دلخواه خود در آن با سرزمین‌های دیگر نبرد کنند هراس ندارند و با هر کشوری که احساس کنند در مسیر آن‌ها اخلال ایجادمی‌کند می‌جنگند. گاهی این نظام‌های مخالف آمریکا دو کشور بزرگ اقتصادی و نظامی مثل چین و شوروی هستند و گاه کشورهایی مثل ایران و کره شمالی. در حال حاضر و با توجه به مجموعه شرایط بین‌المللی به نظر می‌رسد آمریکا بزرگ‌ترین هدفش تضعیف اقتصاد چین است و برای رسیدن به این هدف راهبردی تاکتیک‌هایی مثل هدف قرار دادن ایران ر در دستور کار قرار می‌دهد. برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان یکی از هدف‌هایش ایران است و کیومرث یزدان پناه درو- استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در نوشته زیر تلاش می‌کند اهداف این اجلاس را بازکاوی کند که می‌خوانید:

انتخاب ورشو پایتخت لهستان برای اجلاس ضد ایرانی توسط امریکا و هم‌پیمانان ثانوی واشنگتن ، صرف‌نظر از ابعاد سیاسی، امنیتی آن، از جهات مختلف قابل‌تأمل است و اهداف پیدا و پنهان آن نیازمند به کالبدشکافی عمیق دارد.ورشو "پایتخت لهستان نماد سرآغاز دو جنگ ویرانگر جهانی است. این شهر۳ معبر و دروازه نظامی اروپا و دژ امنیتی روسیه به‌حساب می‌آید. کشور لهستان دالان اروپا است و به دلیل اهمیت بالای ژئوپلیتیکی می‌تواند منشاء اقدامات بزرگ نظامی باشد.ادله های فراوانی وجود دارد که اجلاس پیش رو در ورشو فقط ماهیت ضد ایرانی ندارد. آمریکای عصبانی برای بقاء در راس هرم قدرت جهانی ، سناریوهای مختلفی را در حال اجرا دارد.

در این سناریوها سه مساله بیش از همه نمایان است. اول: خروج از محور امنیت خاورمیانه و واگذاری آن به کشورهای منطقه. دوم: واگذری تقابل با روسیه به کشورهای اروپا و سوم: تمرکز جدی بر شرق آسیا با تاکید بر چین جنوبی و مقاومت در برابر انتقال بخشی از قدرت جهانی از نیمکره غربی به نیمکره شرقی.لذا در غفلت مرگبار کشورهای جو زده خاورمیانه بویژه چند کشور خاص عربی، امریکا در ورشو ایران را محور قرار داده تا درگیری روانی روسیه و اروپا را افزایش دهد.پیام نشست ورشو برای ایران بسیار عمیق تراز آن چیزیست که در داخل توسط رسانه ها تحلیل می شود.اندکی تعمق در رفتارهای امریکا نشان می‌دهد که همه ماجرای "ورشو" فقط سوریه و مقاومت و نفوذ منطقه ای ایران نیست.موضوعات مهم بین‌المللی محلی برای ساده انگاری نیست و در شرایط مرموز سیاسی حاکم بر نظام بین الملل باید اهداف تخریبی علیه امنیت سرزمینی را به درستی مورد توجه قرار داد. اجلاس آتی ورشو پیام خوبی برای ایران ندارد.امریکا برای مهار روسیه و کنترل سرعت جهانی چین و تنبیه اروپا و تخلیه ثروت اعراب، نیاز به یک دستاویز امنیتی و تهدیدسازی تصنعی دارد.

لطفا توجه کنید متاسفانه ، ایران در خط مقدم این دستاویز امریکا قرار گرفته است.اهداف تخریبی علیه ایران ابعاد جدید و پیچیده تری پیدا کرده و دیگر برجام عامل اولیه در این پروسه به حساب نمی‌آید، بلکه کشاندن دامنه درگیری ذهنی ایران از ورشو تا دمشق ؛ از دمشق تا بغداد و از بغداد تا کابل و... در حال بسط است.امریکا در حال ایجاد گسل‌های شکننده امنیتی و ژئوپلیتیکی علیه ایران است.انتخاب "ورشو" یعنی فعال کردن گسل اروپای شرقی به سمت مدیترانه و بهره برداری ژئواستراتژیک جهانی برای قرن ۲۱.اولین اقدام ایران باید خروج از خط مقدم اقدام و برخورد جهانی باشد.خطر بیخ گوش ماست.نیاز به دقت های خاص است. نه تنها روسیه و قدرتهای مدعی اروپایی، بلکه دوستان متحد منطقه ای نیز در چنین شرایطی نمی توانند تکیه گاه باشند. گره توسط خودمان باید باز شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24 ، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1397 ، کدخبر: 420007 ، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین