پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
آمریکا از دوران ریاست‌جمهوری «جیمز مونرو» در اوایل قرن نوزدهم دخالت در امور داخلی سایر کشورها را آغاز کرد و این سیاست تا به امروز نیز ادامه یافته است.
شعارسال: «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته که ایالات متحده به دنبال راه‌اندازی کودتا علیه دولت او است و گزارش وال‌استریت‌ژورنال مبنی بر اینکه «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «خوان گوایدو»، رئیس شورای ملی ونزوئلا او را به شورش علیه دولت تشویق کرده نشان می‌دهد که ظن مادورو به آمریکا بی‌دلیل نیست.

این بدگمانی البته تنها از ارتباطات گوایدو با مقامات واشنگتن نشأت نمی‌گیرد، بلکه ریشه‌هایی هم در تاریخ دارد. آمریکا از دوران ریاست‌جمهوری «جیمز مونرو» در اوایل قرن نوزدهم دخالت در امور داخلی سایر کشورها را آغاز کرد و این سیاست تا به امروز نیز ادامه یافته است.

کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی نخستین کشورهایی بودند که هدف دخالت‌های نظامی و سیاسی آمریکا قرار گرفتند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1397 ، کدخبر: 1932417 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
تاریخ آمریکا با تسخیر و چپاول شروع شده و همینطور بود همیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین