پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
'خالد الجارالله' معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد که کشورش از رویکرد دولت قطر در نزدیکی به جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.

شعارسال:پایگاه خبری 'الخلیج الجدید' امروز/سه شنبه/ نوشت: معاون وزیر خارجه کویت در حاشیه مراسم روز ملی هند که در سفارت این کشور در کویت برگزار شد، گفت : ما از رویکرد برادران خود در قطر در نزدیکی به تهران ، آنکارا و بغداد حمایت می کنیم .

وی در عین حال تاکید کرد که دوحه حق دارد با هر کشوری که می خواهد ارتباط داشته باشد اما این ارتباط نباید به معنای دوری آنان از شورای همکاری خلیج فارس تفسیر شود.
'
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ' معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر موضع کشورش را درباره ایران این گونه مطرح کرده بود که ایران همسایه ما و جزئی از جغرافیای این منطقه است و امیدواریم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به گفتگوی سازنده و مثبت با این کشور روی بیاورند.
خالد الجارالله همچنین با اشاره به تنش در روابط قطر با عربستان، امارات ، بحرین و مصر ، اظهار داشت که هیچ نشانه و چشم انداز مثبتی دال بر حل زودهنگام بحران شورای همکاری خلیج فارس میان قطر و کشورهای تحریم کننده وجود ندارد.
وی گفت: حل این بحران در آینده نزدیک دور از انتظار است و همچنان رسانه های وابسته به دو طرف بحران با حمله به یکدیگر به آن دامن می زنند.
معاون وزیر خارجه کویت با بیان اینکه اوضاع فعلی مورد رضایت کویت نیست ، افزود : به حل و فصل این بحران در آینده نزدیک امید نداریم.
پیشتر وزیر خارجه قطر نیز در موضعی مشابه گفت: هیچ قرینه و نشانه ای دال بر گشایش در بحران شورای همکاری خلیج فارس وجود ندارد.
به نوشته این پایگاه خبری، خالد جار الله با تاکید بر موضع وزیر خارجه قطر گفت: من در این موضوع کاملا با ایشان هم نظر هستم.
عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابطشان با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با این کشور بستند و برای عادی سازی روابط خود با دوحه 13 پیش شرط از جمله پایان دادن به همکاری با ایران مطرح کردند .
در مقابل دوحه نیز همواره خواستار گفتگوی بدون پیش شرط با تحریم کنندگان بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار9 بهمن 97 ، کدخبر: 83187948،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
بهترین فرصت برای ایران است تا به دنیا و اعراب نشان دهیم زیر شدیدترین تحریمهای ظالمانه دنیا زانو خم نکردیم چون استقلال بدست آمده را از ملت و مردم ایران با پشتوانه ی فرهنگی چندهزارساله به ارث برده ایم و هیچ کشوری در جهان نمی تواند ابهت و عزت و ایستادگی ما را با اعراب حاشیه خلیج فارس و حتی مصر مقایسه نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین