پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌آهن میانه- اردبیل این پروژه را یکی از سنگین‌ترین و در عین حال فعال‌ترین خطوط ریلی کشور دانست و گفت: با تزریق اعتبار جدید از تابستان تاکنون پیشرفت فیزیکی در برخی قطعات بیش از دو برابر شده است.

شعارسال: خیراله خادمی به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل اردبیل به این استان سفر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن میانه- اردبیل این پروژه را یکی از سنگین‌ترین و در عین حال فعال‌ترین پروژه‌های ریلی کشور معرفی کرد و گفت:‌ با تزریق اعتبار از طریق فاینانس داخلی از تابستان تاکنون پیشرفت فیزیکی در برخی مناطق ۲ برابر تا ۲.۵ برابر شده است.

وی با اشاره به استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی این مسیر ریلی ادامه داد: ‌در حال حاضر۱۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات از سوی بانک ملی به پروژه تزریق شده و پیشرفت فیزیکی این خط‌آهن در بخش زیرسازی به ۷۳ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از فعال بودن ۱۳۵۸ نفر نیروی انسانی و بیش از ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه خبر داد و افزود: در راستای تسریع عملیات اجرایی از تابستان سالجاری تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر نیروی انسانی و بالغ بر ۳۷۰ دستگاه ماشین‌آلات به پروژه افزوده شده است.

خادمی عملیات اجرایی راه‌آهن میانه- اردبیل را با توجه به کوهستانی بودن مسیر، بسیار گسترده اعلام و اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد این خط‌آهن در تپه ماهور و مناطق کوهستانی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: راه‌آهن میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر دارای ۶۰ دستگاه تونل به طول ۲۶ کیلومتر، ۴.۵ کیلومتر پل دره‌‌ای بزرگ، ۳ کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول حدود ۴ کیلومتر است.

وی تاکید کرد: بیش از ۳۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این مسیر صورت گرفته که با توجه به شرایط خاص ژئوتکنیکی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و با عملیات بزرگ‌ترین سد خاکی کشور یعنی سد کرخه با ۳۶ میلیون مترمکعب برابری می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی ایستگاه اردبیل خبر داد و افزود: عملیات اجرایی در ایستگاه اردبیل نیز در حال انجام است که در صورت تخصیص ۲۵ میلیارد تومان، تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

راه اصلی کلور- درام، نزدیک‌ترین مسیر دسترسی اردبیل به پایتخت

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از راه اصلی کلور- درام در استان اردبیل بازدید کرد و گفت: این محور ۵۵ کیلومتر طول دارد که ۳۷.۵ کیلومتر آن در استان اردبیل واقع شده است و ارتباط جنوب استان از طریق آزادراه رشت- قزوین به مرکز کشور را فراهم می‌کند.

خادمی پیشرفت فیزیکی این محور را ۲۵ درصد اعلام و بیان داشت: تاکنون ۳۴۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، ۱۹۰ هزار متر مکعب عملیات خاکریزی در این مسیر صورت گرفته است و ۳ دستگاه پل خاص با دهانه ۲۰ متری و ۲ دستگاه پل کوچک در این مسیر احداث و لایه اول زیرساس در۶ کیلومتر مسیر انجام شده است.

وی محور کلور- درام را نزدیکترین کریدور ارتباطی استان اردبیل به تهران دانست و افزود: در صورت تکمیل این محور از درام تا لوشان این مسیر نزدیک‌ترین راه دسترسی استان اردبیل به پایتخت کشور خواهد بود که مطالعات آن در حال انجام است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اطلاع رسانی دولت، تاریخ انتشار:8بهمن1397 ، کدخبر: 317654: www.dolat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
پیشرفت های خوبی در زمینه حمل و نقل ریلی حاصل شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین