پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۹۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
استاندار اردبیل گفت: این استان در زمینه بزرگراه و آزاد راه با فقر مضاعفی روبرو بوده و برای رسیدن به نقطه مطلوب در طول چهار سال، سالانه باید 30 کیلومتر راه چهار بانده در استان احداث شود.

شعارسال: اکبر بهنامجو گفت : با وجود کاهش اعتبار طرح های عمرانی در کشور، در بخش راه اعتبار استان افزایش بسیار چشمگیری داشته و از 170 میلیارد ریال در سال گذشته به بیش از 700 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

او همچنین با اشاره به جدیت دولت در به نتیجه رساندن طرح راه آهن میانه - اردبیل در سه سال آینده گفت: برای نخستین بار در کشور ، استان اردبیل از محل فاینانس داخلی بهره مند شده و هفته آینده قسط اول آن به مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال در اختیار این طرح قرار خواهد گرفت.

** اشتغال 20 هزار نفر در استان تحقق می یابد

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه به صورت قطعی برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی مصمم هستیم، افزود: پایش اطلاعات و آمارهای دقیق نشان می دهد که سرمایه گذاری ها در استان افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در پنج ماه پارسال 7 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان منعقد شده بود که این تعداد امسال به 23 مورد واگذاری افزایش یافته که نشان از سه برابر شدن تقاضا برای سرمایه گذاری در این شهرک ها دارد.

بهنامجو اضافه کرد: در واگذاری زمین برای سرمایه گذاران مراحل اداری بسیار کوتاه تر شده و با ایجاد پنجره های واحد سرمایه گذاری و اشتغال نهایت همکاری و همراهی را در اعطای تسهیلات و کمک به کارآفرینان و سرمایه گذاران داریم.

وی همچنین گفت: در سفر وزیر کارسابق به استان نیز مبلغ 300 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و مازاد بر سهمیه استان برای چهار واحد صنعتی استان اخذ شد.

او به تحریم های آمریکا اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه پیش آمده، با تدبیر و تغییر استراتژی های جدید در برنامه تولید و اشتغال استان در سرمایه گذاری ها شاهد افزایش چشمگیر هستیم.

** گردشگری استان متحول می شود

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه گردشگری استان با برنامه های ویژه متحول می شود، افزود: طرح زمستان بیدار برنامه ای پنج ساله است که امسال عملیات اجرایی سه پیست اسکی و مجموعه تله سیژ آغاز شده و با ایجاد زیرساخت هایی مانند راه آهن و مجموعه های ورزش زمستانی هر سال شاهد افزایش تعداد گردشگران در فصول سرد سال خواهیم بود.

بهنامجو بیان کرد: ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از آبهای گرم معدنی در دستور کار قرار دارد و علاوه بر استقرار پزشک در مجموعه های آبدرمانی نسبت به احداث اولین دانشکده آبدرمانی کشور با مشارکت اساتید ترکیه ای در استان اقدام می شود.

وی اظهار داشت: در بخش گردشگری طوری برنامه ریزی شده تا پراکندگی گردشگران کل استان را دربرگیرد، هر چند سرعین نگین گردشگری استان است ولی طرح های جدید گردشگری در تمام نقاط استان در دست اجراست که موجب افزایش تعداد و مدت اقامت گردشگران در استان خواهد بود.

او بیان کرد: در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به ظرفیت بسیار بالای گردشگری استان، مقرر شد اردبیل به عنوان آزمونه (پایلوت) گردشگری کشور انتخاب شود.

** آب پایدار برای روستاهای استان تامین می شود

بهنامجو همچنین گفت: برای تامین آب مطمئن و پایدار مورد نیاز در بخش های شرب،کشاورزی و صنعت استان با وزارت نیرو به توافق رسیده ایم و در سه سال آینده تمام شهروندان ساکن در روستاها و مناطق عشایری استان از آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار خواهند شد.

وی گفت: در سفر وزیر نیرو تامین یک سوم اعتبارات مورد نیاز توسط استان و دو سوم توسط وزارت توافق شد.

به گفته وی ، طبق توافق با وزیر نیرو کسری منابع آب کشاورزی و همچنین آب مورد نیاز صنعت استان بررسی شده و هفته آینده در جلسه ای در دفتر وزیر محترم به توافق نهایی خواهیم رسید.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 10 شهریور 97، کدمطلب: 747993،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
نیاز به پروژه های عمرانی بزرگ و همینطور بودجه و برنامه ریزی های زیادی هست
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
ا.ف75
این که بیا میکنن تو این چهار سال خوب کار نکردن خودش پیشرفت بزرگیه
ولی خوب اقای اخوندی پاسخگو باشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
جاده هم که میسازین به مردم خدمت کنین تا اخر عمر باید عوارض بگیرین ار دماغ مردم درمیارین م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین