پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۴
استاندار اردبیل سیر تا پیاز مشکلات و قابلیت های استان اردبیل را در این بخش خبری بازگو کرد.

شعارسال: اکبر بهنام جو در گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت:برای شتاب در روند توسعه استان بر دو عامل تقویت زیرساخت ها و افزایش سرمایه گذاری تاکید داریم و علیرغم مشکلاتی مانند نوسانات ارزی و تحریم های ظالمانه در چند ماه گذشته اقدامات خوبی به انجام رسیده است اما این میزان از پیشرفت کافی نیست و به تلاش بیشتری نیاز داریم.

سالانه 7500 نفر به جویندگان کار در اردبیل افزوده می شود

وی افزود:ایجاد 20000 فرصت شغلی در سال یک برنامه عملیاتی است که با جدیت پیش می رود.سالانه بیش از 7500 نفر به جویندگان کار در استان اضافه می شود و برای بهبود وضع ملزم هستیم تا تعداد فرصت های شغلی را افزایش دهیم.

استاندار اردبیل اظهار داشت:سه مرجع فرمانداران، مدیران کل ادارات و ستاد اشتغال استانداری با دقت و حساسیت تعداد مشاغل ایجاد شده را پایش و رصد می کنند؛ملاک ما برای شاغل شدن هر فرد، برخورداری از حداقل یک میلیون تومان درآمد است و تاکنون 11000 فرصت شغلی پایدار به صورت قطعی محقق شده است و ایجاد و ثبت مشاغل با دقت و تلاش به پیش می رود.

این مسئول عنوان کرد:دولت ایجاد کننده این فرصت های شغلی نیست بلکه با تسهیل در صدور مجوزها و اعطای تسهیلات و حمایت های دولتی، بخش خصوصی بخش زیادی از این تعداد اشتغال را فراهم می آورد و در کنار ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی جدید؛ برنامه های تثبیت اشتغال واحدهای قبلی و احیاء واحدهای راکد به طور دقیق در دستور کار است و ستاد تسهیل استان هر هفته از واحدهای دارای مشکل بازدید نموده و به آنها کمک می کند.

مواد اولیه آرتاویل تایر در کشور تولید خواهد شد

بهنام جو یاد آور شد:مشکل پیش آمده برای کارخانه آرتاویل تایر به علت عدم واگذاری مواد اولیه از طرف کشور خارجی و موقتی بوده و با پیگیری و جلسه با وزیر صنعت،معدن، تجارت آنرا حل کردیم و این واحد در ماه های آتی خط جدید خود را با 400 فرصت شغلی جدید راه اندازی خواهد کرد.

بهنام جو گفت:در دوره تحریم به صورت طبیعی مشکلاتی برای کشور پیش می آید و مردم را دچار مشکل می کند اما باید از فرصت های به دست آمده از این تحریم هم استفاده کنیم، به عنوان مثال علت ایجاد مشکل موقت برای کارخانه آرتاویل تایر، عدم امکان تامین ماده اولیه کائوچو از خارج از کشور بود و در حالیکه امکان کاشت درخت آن در مناطق گرمسیر کشور وجود دارد و ما با استفاده از این فرصت و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی مقدمات کار را فراهم آوردیم تا این کارخانه بتواند در جنوب کشور از وزارت جهادکشاورزی زمین بگیرد و در یک دوره چند ساله در تامین ماده اولیه خود و کشور را به خودکفایی برساند.

تسنیم نوش مشکل سرمایه در گردش دارد

وی با اشاره به مشکل پیش آمده برای کارخانه تسنیم نوش نیز افزود :کارخانه تسنیم نوش از واحدهای تولیدی استان است که اخیرا دچار مشکل شده است و این واحد تولیدی متعلق به دو نهاد و سازمان است که بر اساس ضوابط قانونی امکان سرمایه گذاری بیشتر ندارند و در تامین سرمایه درگردش دچار مشکل شده اند.

به گفته بهنام جو استانداری آمادگی دارد که به این واحد هم کمک کند و در این راستا پیگیر این است که از ظرفیت اشتغال این واحد استفاده شود و قرار شده است با واگذاری این مجموعه به خریدار واجد صلاحیت شاهد رونق بیشتر این واحد تولیدی باشیم.

حجم تولید و اشتغال سبلان پارچه قابل قبول نیست

استاندار اردبیل تصریح کرد:کارخانه سبلان پارچه در حال حاضر حدود 700 نفر نیروی انسانی داشته و فعال است اما این تعداد اشتغال و حجم تولید از کارخانه ای با آن عظمت قابل قبول نیست؛هفته قبل با همراهی مدیران اداره ورشکستگی قوه قضائیه و بانک تجارت نسبت به پیگیری موضوع واگذاری قطعی مالکیت این واحد تولیدی به بخش خصوصی اقدام کردیم و با توافق همه طرفین ذینفع، مقرر شد در اسرع وقت حکم تعیین تکلیف این واحد توسط قوه قضائیه صادر شود تا سرمایه گذار فعلی یا خریدار جدید این مجموعه را به حداکثر ظرفیت تولید آن برساند و اشتغال را تا 4000 نفر افزایش دهد.

وی ادامه داد:در صنایع نساجی هم با تحریم برخی پوشاک و محدود شدن واردات، فرصت خوبی برای تولید کنندگان محصولات نساجی و پوشاک در کشور ایجاد شده که به دنبال استفاده از این فرصت هستیم وجلسات ستاد تسهیل استان به صورت عملیاتی و با حضور تمام مدیران ذیربط و مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی دارای مشکل برگزار می شود و در هر هفته حداقل برای رفع مشکلات چند واحد تولیدی در سطح استان در این ستاد چاره اندیشی شده و مشکلات آنها مرتفع می گردد.

وی تصریح کرد:علاوه بر آن شخص اینجانب به همراه مدیران عضو ستاد تسهیل هر هفته از چند واحد دارای مشکل بازدید و در محل نسبت به ارایه کمک های لازم اقدام می شود.

ساخت 2 هزار مسکن برای مددجویان/110 واحد راکد فعال شده اند

وی تصریح کرد:110 واحد تولیدی بخش کشاورزی استان که در سالهای قبل راکد شده بود در یک سال اخیر به مدار تولید برگشته اند. واحدهای صنعتی متعددی هم اخیرا دوباره فعال شده اند که کارخانجات تولید لبنیات و میوه خشک از جمله آنها بوده است.

وی ادامه داد:هفته قبل با رئیس محترم کمیته امداد حضرت امام(ره) تفاهم نامه ای امضاء کرده ایم که بر اساس آن مبلغ 65 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت جهت توانمندسازی خانواده های محترم تحت پوشش این نهاد اختصاص یافت و شاهد ایجاد شغل پایدار و مولد برای تعداد زیادی از این افراد خواهیم بود. همچنین 2000 مسکن برای این عزیزان با مشارکت کمیته امداد و استانداری ساخته خواهد شد.

برنده مزایده کشت و صنعت مغان اهلیت ندارد

استاندار اردبیل گفت:در موضوع واگذاری کشت و صنعت مغان با قاطعیت به دنبال حفاظت از منافع عمومی و حقوق شهروندان بوده ایم و تا آخر هم خواهیم بود.

بهنام جو افزود:در این مورد هم تمام مسئولان استان از نماینده محترم ولی فقیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا اعضای شورای تامین استان در نهایت همدلی و اتحاد در کنار هم بودند.

وی تاکید کرد:در کنار مصوبه شورای تامین استان، نمایندگان مجلس با ارائه طرح تحقیق و تفحص و دادگستری و دادستان محترم اردبیل از طریق ورود سازمان بازرسی و احظار برخی افراد کمک زیادی به موضوع کردند.

این مسئول ادامه داد:دولت هم درخواست اینجانب را در خصوص لزوم توقف روند واگذاری این شرکت پذیرفت و جلسه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور و حضور اینجانب و وزاری محترم اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی و اطلاعات برگزار شد.؛وزارت اطلاعات اهلیت برنده مزایده را تایید نکرد

استاندار اردبیل تصریح کرد:در این جلسه نظر استان مبنی بر لزوم توقف واگذاری و عدم اهلیت خریدار برنده مزایده مورد پذیرش قرار گرفت و مقرر شد در هیئت دولت نیز طرح و تصویب شود ؛موضع بنده در خصوص کشت و صنعت از ابتدا لزوم افزایش اشتغال و صادرات این بنگاه اقتصادی در صورت واگذاری بوده و در مقابل واگذاری آن به هر مجموعه فاقد صلاحیت و اهلیت ایستاده ایم و تا آخر هم خواهیم ایستاد.

بسته های حمایتی دولت برای اقشار آسیب پذیر

استاندار اردبیل در پاسخ به این سوال که دولت از اقشار آسیب پذیر چگونه حمایت خواهد کرد گفت:دولت و به تبع آن مقامات استان، حمایت از شهروندان به ویژه اقشار آسیب پذیر را وظیفه خود می داند. در شرایط سخت فعلی برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کارکنان با حقوق پایین بسته های حمایتی در نظر گرفته شده و در حال واگذاری است ؛اما در سطح کلان و برای مرتفع شدن اساسی مشکلات در کنار تثبیت نسبی ارز توسط بانک مرکزی، برای تنظیم بازار هم تدابیر خاصی در نظر گرفته شده است.

حمایت تولید کنندگان پوشاک

استاندار اردبیل بیان کرد:با کاهش قیمت محصولات پتروشیمی تا حدودی از مشکلات واحدهای تولیدی که بخشی از مواد اولیه آنها مواد شیمیایی بود مرتفع شده است و شاهد کاهش نسبی قیمت برخی محصولات هستیم و واحدهای تولیدی استان که از این محصولات استفاده می کنند قابلیت صادرات هم پیدا کرده اند و شاهد افزایش تولید آنها خواهیم بود.

بهنام جو تصریح کرد:بیش از 35 واحد تولید پوشاک در استان وجود دارند که با حمایت و برنامه ریزی لازم سهم زیادی در ایجاد اشتغال و تولید در استان خواهند داشت و بازار خوبی هم برای این نوع تولیدات در استان و سطح کشور وجود دارد.

آب شرب عنبران تامین می شود

وی با اشاره به تاین اب شرب شهر عنبران گفت:آب مورد نیاز برای اهالی عزیز شهر عنبران از طریق خط انتقال 13 کیلومتری که احداث شده است تامین می گردد. به دنبال جذب منابع مالی از طریق اعتبارات ریاست جمهوری به مبلغ 30 میلیارد تومان هستیم تا خط و منبع و ایستگاه پمپاژ آبی بیگلو به نمین را تکمیل کنیم.

احداث بزرگراه در استان اردبیل رشد مطلوبی ندارد

استاندار اردبیل عنوان کرد:از کل 700 کیلومتر شبکه راه های اصلی استان، 150 کیلومتر راه چهاربانده داریم که پایین تر از میانگین کشوری است و نیاز به شتاب بخشی در بهسازی این شبکه داریم و از سال 79 و در دوره خدمت قبلی اینجانب در استان احداث راه چهاربانده در استان آغاز شده ولی رشد مطلوبی نداشته است.

وی اظهار داشت:برای احداث حداقل سالانه 30 کیلومتر شبکه بزرگراهی در استان برنامه ریزی کرده ایم و آن را پیش می بریم ولی باید در سالهای بعد این مقدار تا 70 کیلومتر افزایش پیدا کند؛با همکاری و همراهی همه مسئولان استان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نظر داریم در سفر ریاست محترم جمهوری اعتبارات ویژه ای برای حوزه راه استان اخذ نماییم.

راه آهن اردبیل فجر 99 افتتاح می شود

وی در خصوص اخرین وضعیت راه آهن اردبیل گفت:طرح راه آهن میانه- اردبیل طبق برنامه ای که تدوین شده است به پیش می رود و از یک ماه قبل با پرداخت قسط اول فاینانس داخلی توسط بانک ملی به مجری طرح، پروژه شتاب بیشتر و بهتری گرفته و تمام شرکت های پیمانکار فعال در این پروژه اعلام نموده اند که طبق برنامه زمانبندی قادر خواهند بود نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام نمایند.

بهنام جو ادامه داد:در هفته پیش رو نیز با همراهی مدیران وزارت راه و شهرسازی و کارشناسان مربوطه بازدید کاملی از این طرح خواهیم داشت و به فضل الهی قطعا این پروژه را در در فجر 99 به سرانجام خواهیم رساند.

قرارگاه خاتم بیمارستان 1000 تخت خوابی در اردبیل احداث می کند

استاندار اردبیل در مورد احداث بیمارستان در اردبیل گفت:در استان در حال حاضر حدود 2000 تخت بیمارستانی وجود دارد و به حداقل 1300 تخت دیگر نیاز داریم و موافقت اولیه برای احداث 1000 تخت بیمارستانی جدید در قالب طرح مشارکتی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به انجام رسیده که در صورت نهایی شدن ،قرارگاه در دو فاز این بیمارستان را احداث خواهدنمود.

وی افزود:همچنین با مذاکرات انجام گرفته با چند گروه سرمایه گذار بخش خصوصی حدود 300 تخت بیمارستانی هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان احداث خواهد شد.

فشار خون اردبیلی ها بالا است

استاندار اردبیل با بیان اینکه سلامت شهروندان جزو دغدغه های مسئولین ارشد استان است اظهار داشت:سلامت شهروندان از ضروری ترین و اساسی ترین مسائل و دغدغه های استان است و متاسفانه بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، نارسایی کلیوی و قلبی و عروقی در بین شهروندان استان شایع است.

وی ادامه داد:همه باید تلاش نماییم تا بهداشت و سلامت مردم ارتقاء یابد و در این راستا لازم است در زمینه تشویق و ترغیب شهروندان به فعالیت بدنی و تحرک و نشاط بیشتر تلاش نماییم که فرهنگ سازی تغذیه سالم و ورزش همگانی وظیفه تمام تریبون ها و رسانه هاست و همه بایددر این زمینه کمک نماییم.

استاندار اردبیل در پایان گفت:در آخر گفتگو و به عنوان خبر خوش برای شهروندان عزیز می توانم عرض کنم خوشبختانه در سال جاری میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 216 درصد رشد داشته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سبلان ما، تاریخ انتشار: 2آذر1397 ، کدخبر: 79049 : www.sabalaneh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین