پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶
در دی ماه ۹۷ بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٤٩.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣١.٩ درصد) است.

شعارسال: در دی ماه ۹۷ بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٤٩.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣١.٩ درصد) است.

در دی ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥٤,٧ رسید که نسبت به ماه قبل٢.٠ درصد افزایش نشان می­دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان آذربایجان شرقی با ٢.٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان وبلوچستان با ٠.٦ درصد افزایش می‌­باشد.

تورم نقطه به نقطه

تورم نقطه به نقطه (دی ماه امسال نسبت به دی ۹۶) خانوار‌های کل کشور نشان می‌دهد ۱۴ استان تورم بیش از میانگین ۳۹.۶ درصد داشته و ۱۷ استان نیز کمتر از این میزان بوده است.


درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٣٩.٦ درصد می‌­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٤٩.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣١.٩ درصد) است.

یعنی خانوار‌های ساکن استان کردستان به طور متوسط ٩.٦ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های ساکن استان قم به طور متوسط ٧.٧ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به دی ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

تورم دوازده‌ماهه

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٧ برای خانوار‌های کشور به عدد٢٠.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (٢٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (١٦.٣ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان‌ها در دی ماه ٨.٥ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌­دهد.

کل خانوار‌ها

در دی ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥٤,٧ رسید که نسبت به ماه قبل٢.٠ درصد افزایش نشان می­دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان آذربایجان شرقی با ٢.٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان وبلوچستان با ٠.٦ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٣٩.٦ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٤٩.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣١.٩ درصد) است. یعنی خانوار‌های ساکن استان کردستان به طور متوسط ٩.٦ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های ساکن استان قم به طور متوسط ٧.٧ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به دی ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٧ برای خانوار‌های کشور به عدد٢٠.٦ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (٢٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (١٦.٣ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان‌ها در دی ماه ٨.٥ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٨ واحد درصد افزایش نشان می­دهد.

طبق تصویر تورم نقطه به نقطه خانوار شهری نیز ۱۶ استان تورمی کمتر از میانگین کل کشور داشته و ۱۵ استان درگیر تورمی بیش از این میزان هستند.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10بهمن 1397 ، کدخبر:www.yjc.ir ، 6816133

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین