پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۷
حسن خسته بند نماینده انزلی اظهار داشت:‌ در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان از یارانه بافت فرسوده توسط دولت پرداخت نشده است و این بدعهدی دولت در کنار شرایط بسیار سخت اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌های زندگی فشارهای مضاعفی را به مردم وارد کرده است.

شعارسال: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عدم پرداخت حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان از یارانه‌ بافت فرسوده توسط دولت گفت: دولت در طرح احیا‌ء بافت فرسوده به مردم بدعهدی کرده است.

حسن خسته بند نماینده انزلی اظهار داشت:‌ در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان از یارانه بافت فرسوده توسط دولت پرداخت نشده است و این بدعهدی دولت در کنار شرایط بسیار سخت اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌های زندگی فشارهای مضاعفی را به مردم وارد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس از فرار دولت و عدم عمل به تعهدات قانونی‌اش در قبال طرح احیاء بافت‌های فرسوده سخن گفت و عنوان کرد: دولت سال‌ها قبل این پروژه را در پیش گرفت و به مردم در ازای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهرهای مختلف کشور قول پرداخت یارانه را داد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه مردم تنها به دلیل وعده‌های بی‌شمار دولت به سمت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده رفتند تصریح کرد: به غیر از افرادی که در کار ساخت و ساز فعالیت داشتند مردم عادی برای بهره‌مندی از این طرح تنها سرمایه اندک زندگی خود را صرف این کار کردند.

خسته‌بند با تأکید بر اینکه پس از پرداخت وام و تسهیلات مورد نظر توسط بانک‌ها دولت به یکباره پای خود را از این ماجرا عقب کشید بیان داشت:‌ همزمان با بدعهدی دولت، بانک‌ها‌ نیز در موعد پرداخت اقساط فشارهای خود را به مردم آغاز کردند و با تهدید و تطمیع خواستار پرداخت کل این مبالغ شدند. وی اقدامات بانک‌های عامل در اجرای طرح احیاء بافت‌های فرسوده را کاملاً غیرقانونی دانست و گفت: بانک‌ها در زمان پرداخت تسهیلات به مردم مدارکی را با جنبه حقوقی از آنان اخذ کرده بودند که به عقیده بنده این عمل آنان نقض آشکار قانون بوده و در مراجع قضایی قابلیت پیگیری دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس فشار بانک‌ها به مردم جهت بازستاندن کل تسهیلات پرداخت شده و سکوت دولت در این ماجرا را تأسف‌بار دانست و ابراز داشت: بانک‌ها به علت عدم پرداخت یارانه‌ها و عدم توانایی در گرفتن حق و حقوق خود از دولت فشارهای همه جانبه به مردم را تشدید کردند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس مسئله تهدیدات وقت و بی‌وقت بانک‌ها و مصادره خانه‌های مردم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: افرادی که تمکن مالی داشتند کل اقساط را پرداخت و از یارانه‌ وعده داده شده چشم‌پوشی کردند اما بسیاری از مردم به علت شرایط بد اقتصادی خود قادر به انجام این کار نیستند.

خسته‌بند از جنگ روانی که بین بانک‌ها و مردم بر سر مسئله پرداخت اقساط طرح احیاء بافت‌های فرسوده شکل گرفته خبر داد و عنوان کرد:‌ بانک‌ها با اتخاذ همین شیوه خجالت‌آور تاکنون توانسته‌اند بخشی از پول‌ها را به زور از مردم بگیرند در حالی‌که دولت بدون هیچ عکس‌العملی تنها نظاره‌گر این قضیه است. وی اقدام سریع و عاجل دولت برای حل و فصل مشکلات ایجاد شده بین مردم و بانک‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر برای کاهش فشارهای شبانه‌روزی بانک‌ها به مردم یارانه‌هایی را که قبلاً وعده پرداخت آن را داده بود بپردازد و مردم را از این شرایط بحرانی نجات دهد.

خسته‌بند از رایزنی‌های گسترده و پیگیری‌های خود برای حل مشکلات مردم سخن گفت و اظهار داشت:‌ بنده تلاش‌های بسیار زیادی برای حل این مشکل انجام داده و با بسیاری از مقامات و مسئولان از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مسئله پرداخت یارانه‌های بافت فرسوده را متذکر شده‌ام. عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه تا حصول نتیجه لازم و برای دفاع از حق مردم پیگیری‌های وی ادامه دارد افزود: اگر دولت همچنان به کارهای اشتباهش ادامه دهد نه‌تنها هیچ تغییری در بافت‌های فرسوده ایجاد نمی‌شود بلکه برای اجرای سایر برنامه‌های آتی پشتوانه اعتماد مردم را کاملاً از دست می‌دهد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد گیلان  ، تاریخ انتشار : 8بهمن 97، کدخبر:28131 www.rooydadegilan.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین