پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه نسل جدید از ازدواج به عنوان یک گزینه پیشنهادی یاد می‌کند، گفت: جوانان باید ازدواج را جزئی از مراحل زندگی بدانند.

شعارسال:معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه نسل جدید از ازدواج به عنوان یک گزینه پیشنهادی یاد می‌کند، گفت: جوانان باید ازدواج را جزئی از مراحل زندگی بدانند.

 ازکارگروه خانوادهسفیر فیلم، مسعود حکمت‌نیا درنهمین نشست از سلسله جلسات بررسی وضعیت بحران جنسی و راه‌های عبور از این بحران به اهمیت فهمیدن این مسئله پرداخت و بیان کرد: باید اول خود مسئله را فهمید. من بعد از ۱۷ سال سابقه در مالکیت فکری به این نتیجه رسیدم که در کل سه نوع مسئله وجود دارد و به راه‌حل آن‌ها نیز رسیده‌ام که آنها را در قالب یک کتاب منتشر خواهم کرد.

معاون وزیر دادگستری تصریح کرد: برای موضوع این جلسه نیز اول باید خود مسئله روشن شودو بعد، دستگاه حل مسئله و بعد از آن باید بررسی شود که مسئله در چه ابعادی باید حل شود.

حکمت‌نیا با ابراز نگرانی از تغییراتی که در مردم رخ داده است به تفاوت‌های زندگی‌های نسل قدیم و نسل جدید پرداخت و گفت:نسل قدیم به ازدواج به عنوان یک مرحله نگاه می‌کرد و آن را جزئیاز مراحل زندگی خود می‌دانست ولی نسل جدید از آن به عنوان یک گزینه پیشنهادی یاد می‌کند که می‌تواند آن را انتخاب یا رد کند.

وی ادامه داد: وقتی که مرحله تبدیل به انتخاب شد، نگرانی و ترس پدیدار می‌شود. برای حل این مسئله ما به راه حل‌های خلاقانه احتیاج داریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران حل مسائل جنسی ایران و غرب را بسیار متفاوت دانست و ابراز کرد: تأمین نیاز جنسی را تقریباً همه جوامع به رسمیت می‌شناسند و این تأمین در اسلام و غرب یک تفاوت عمده دارد. در غرب اصل بر آزادی است یعنی رابطه جنسی اگر با اکراه نباشد، دو طرف هوشیار باشند و به سن قانونی رسیده باشند، با محارم و محصنه نباشد، آزاد است ولی در اسلام، اصل بر عدم آزادی است؛یعنی رابطه جنسی دختر و پسر ممنوع است مگر اینکه با مجوز باشد. پس راه حل این مسئله در ایران و غرب متفاوت است.

به گفته حکمت‌نیا در غرب ترجیح بر این است که رابطه جنسی خارج از خانواده صورت نگیرد تا بنیان خانواده حفظ شود ولی نقض کردن این قضیه باعث ناهنجاری نمی‌شود در صورتی که در ایران این یک ناهنجاری بزرگ است.

معاون وزیر دادگستری در پاسخ به سؤالی در مورد دلیل عدم مسئولیت‌پذیری نسل جدید خاطرنشان کرد: انسان ذاتاً موجود مسئولیت‌پذیری است و معمولاً به هرکسی پست و مقام بدهند لبخند رضایت می‌زند و این عدم مسئولیت‌پذیری یک تحقیق و بررسی بسیار عمیق می‌خواهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار11 بهمن 97 ، کدخبر: 356966، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
الان دیگه کی میتونه از پس مخارج زندگی بربیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین