پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
روز شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، بارش برف و باران در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی آغاز می‌شود، همچنین روز یکشنبه با تقویت سامانه بارشی، در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب غرب، بارش خواهیم داشت.

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی در دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، افزایش ابر، وزش باد و بارش برف و باران در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

بعد‌ازظهر شنبه با شمالی‌شدن جریان‌ها در غرب سواحل خزر، بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، و غرب مازندران هم آغاز می‌شود، همچنین با گسترش جریان‌های جنوبی به جنوب و جنوب شرق کشور، در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه هفته آینده با تقویت سامانه بارشی گستره فعالیت آن همه کشور غیر از جنوب غرب را در بر می‌گیرد.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و شنبه شب در تهران بارش باران خواهیم داشت؛ بیشنیه و کمینه دما فردا در تهران ۱۳ و ۳ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکمهرماه۹۷) تا ۲۹ دی‌ماه سال جاری ۱۱۵.۲میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۵.۵ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۲۴.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۹۳.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۳.۴ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هفدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۲۷۹.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه راسکدر استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۷.۶ درجه سلسیوس و سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی ۹ درجه سلسیوس بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار11 بهمن 97 ، کدخبر: 13971111000701، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
امیدوارم برف و بارون زیاد بباره تا مشکل خشکسالی حل شه کم کم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین