پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
وزیر دفاع روسیه از تصمیم این کشور برای ساخت موشک‌های مافوق صوت با برد ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.
 
شعار سال :
وزیر دفاع روسیه از تصمیم این کشور برای ساخت موشک‌های مافوق صوت با برد ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.
 «راشا تودی»، «سرگئی شویگو» با اشاره به خروج دولت آمریکا از معاهده منع‌‌گسترش و استفاده از موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد گفت: «روسیه دست روی دست نخواهد گذاشت تا واشنگتن هر کاری که خواست انجام دهد. خروج آن‌ها از INF از بی‌قانونی دولت آمریکا نشان دارد.»

وی تصریح کرد: «ما تصمیم داریم تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ موشک‌های مافوق صوت با برد ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طراحی و عملیاتی کنیم.».

وزیر دفاع روسیه افزود: «واشنگتن از دو سال پیش در حال آماده‌سازی مقدمات ساخت این نوع موشک‌ها بوده و از همان زمان به دنبال بهانه‌ای برای خروج از معاهده منع‌‌گسترش و استفاده از موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد می‌گشت.»

«سرگئی شویگو» در پایان گفت: «به دستور رئیس جمهور پوتین با قاطعیت به این رفتار آمریکایی‌ها پاسخ خواهیم داد.»

معاهده INF در سال ۱۹۸۷ میان میخاییل گورباچوف، رهبر وقت شوروی و رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا به امضا رسید.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار16بهمن 1397، کد خبر:358557،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین