پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۸۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
به نقل از اویل پرایس: یک نفتکش بزرگ از عربستان سعودی در حرکتی بسیار نادر به سمت ونزوئلا در حال حرکت است.

شعار سال: این نفتکش بسیار بزرگ که قادر به حمل دو میلیون بشکه نفت خام، محصولات نفتی پالایش شده یا میعانات گازی است، متعلق به شرکت نفتکش بحری عربستان است. این سوپر نفتکش بندر یانبوی دریای سرخ را در ۲۰ ژانویه ترک کرد و برنامه ریزی شده در ۱۱ فوریه به پایانه اصلی نفت خام ونزوئلا ،جوز، برسد .
این یک سفر دریایی بسیار غیر عادی برای یک نفتکش سعودی است چون حداقل طی دو سال گذشته هیچ نفتکش متعلق به عربستان سعودی به ونزوئلا سفر نکرده‌است‌. سایر نفتکش‌های متعلق به بحری که اکنون در اقیانوس اطلس قرار دارند، مقصدشان گالف کوست آمریکا است که مقصد معمول نفتکش های سعودی مستقر در اقیانوس اطلس است .
منابع کشتیرانی گزارش داده‌اند نفتکش های متعلق به بحری منحصرا برای حمل نفت خام یا محصولات پالایش شده نفتی توسط شرکت دولتی آرامکوی عربستان مورد استفاده قرار می گیرند .
تنها بخشی از این نفتکش بارگیری شده است، بنابراین دو توضیح احتمالی وجود دارد: یکی اینکه این نفتکش دارد نفت سبک عربستان یا میعانات گازی را به ونزوئلا می برد و دیگر این که می‌تواند نفت خام ونزوئلا را بارگیری کند تا بعد به منطقه دیگری بفرستد .
سناریوی تحویل نفت سبک یا میعانات گازی قابل قبول است چون با تحریم های جدید آمریکا بر صنعت نفت ونزوئلا و شرکت نفت دولتی این کشور، ونزوئلا نمی تواند از آمریکا نفتا (بنزین سنگین) وارد کند. ونزوئلا نفتا را به عنوان رقیق‌کننده با نفت خام سنگین مخلوط می کند تا آماده صادرات شود .
ولی یک توضیح احتمالی دیگر برای این سفر نادر می تواند این باشد که خدمه کشتی اتفاقی و به اشتباه وارد این مسیر شده باشند .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ 20 بهمن 97، کد مطلب: 1230227: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین