پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۳۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زغال سنگ طبس کنسانتره و کک ایران را تأمین می‌کند.

شعار سال: جعفر سرقینی، شب گذشته ۱۶ بهمن، در شورای معادن خراسان جنوبی اظهار کرد: باید با حمایت مسئولان استانی و استاندار در بخش صنعت پیش برویم و به طور قطع باید مدیریت سیاسی و کلان استان از فعالیت‌های معدنکاران پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای معادن در استان پیشنهاد وزارت صمت نبود، بلکه پیشنهاد نمایندگان در مجلس بود، افزود: ابتدا با آن مخالفت شد، اما بعد از مدتی برای تشکیل شورای معادن در استان‌ها استقبال کردیم. معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تاکنون شورای معادن در استان کمک یار شورای عالی معادن در کشور بود و ۷۰ درصد اختیارات شورای عالی معادن به شورای معادن در استان‌ها تفویض شده که هیچکدام از استان‌ها به اندازه خراسان جنوبی از این تفویض اختیارات استفاده نکرده است.

سرقینی تصریح کرد: در کشور قانون صنعت، تجارت و یا قانون کشاورزی به معنای واقعی نداریم و برخی‌ها فکر می‌کنند قانون معادن تنها برای ایران است اما این قانون از گذشته و در تمام کشورها بوده است.

وی با بیان اینکه می‌توان با استفاده از نیروهای انسانی ذخایر معدنی استان را بیشتر کرد، ادامه داد: خراسان جنوبی در حوزه معادن، ذخیره زغال سنگ، کارخانه منیزیت و معدن مس استان اولین‌ها است. معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: زغال سنگ طبس می‌تواند کنسانتره و کک ایران را تأمین کند.

سرقینی اظهار کرد: با تصویب قانون حقوق دولتی درآمدهای حاصل از بخش معدن، بیش از ۷۵ درصد از حقوق دولتی تنها به چهار استان می‌رود و در این صورت استان‌های محروم، محروم‌تر و استان‌های برخوردار، برخوردارتر می‌شوند، بنابراین نیازمند ورود نمایندگان مجلس برای لغو این قانون با تبصره هستیم.

راه اندازی چهار پایگاه امداد و نجات در کشور

وی با بیان اینکه اولویت اول ما برای گذاشتن اعتبار در استان ابتدا اکتشافات و سپس تأمین زیرساخت‌های معادن است، افزود: تعداد چهار پایگاه امداد و نجات در کشور در دست اقدام است که یکی از این پایگاه‌ها در شهرستان طبس خواهد بود و از محل این پایگاه‌ها، ایمنی در معادن بیشتر می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شرایط معادن زغال سنگ، این معادن مشمول معافیت می‌شود و هر کدام از معدن‌کاران که نیاز به ماشین آلات معدن دارند، می‌توانند با استفاده از تسهیلات و معافیت مالیاتی وارد کنند.

سرقینی بیان کرد: زنجیره فولاد کشور در ابتدای انقلاب ۶۰۰ هزار تن بوده، اما امروز به ۲۲۷ میلیون تن رسیده و تولید مس در کشور به چند برابر افزایش یافته است.

ظرفیت تولید سیمان در کشور حدود ۸۸ میلیون تن است

وی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب سالانه هشت میلیون تن واردات سیمان داشتیم، اما امروز سالانه ۱۵ میلیون تن صادرات سیمان وجود دارد و ظرفیت تولید سیمان در کشور حدود ۸۸ میلیون تن است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال گذشته ۵۴ میلیون تن صادرات مواد معدنی وجود داشته است، گفت: سازمان صمت هیچ نیروی انسانی ندارد و به ناچار باید از نیروها و پتانسیل‌های نظام مهندسی استفاده کرد و تاکنون نیز بازرسی‌ها و ارزیابی‌ها را به نظام مهندسی دادیم.

سرقینی خاطرنشان کرد: با حمایت مسئولان و استفاده کردن از سرمایه‌گذاران خارجی می‌توان تمدن معدنی را در طبس شکل داد و طبس نیاز به توجه ویژه دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 17 بهمن 97، کد مطلب: 97111709332:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
حیف از این کشور با این همه ذخایر غنی و ثروت خدادادی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
این همه منابع این همه تولید نتیجه هیچی در برندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین