پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است، گفت: اعتماد تهیه‌کنندگان به فیلمسازان جوان کاربلد یکی از نکات برجسته جشنواره امسال بود که باید تداوم داشته باشد.

شعار سال : عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است، گفت: اعتماد تهیه‌کنندگان به فیلمسازان جوان کاربلد یکی از نکات برجسته جشنواره امسال بود که باید تداوم داشته باشد.

جمشید جعفرپور با اشاره به برگزاری موفق جشنواره سی و هفتم فیلم فجر، عنوان کرد: هر ساله ویترین سینمای ایران در این دهه برای علاقه‌مندان و اهالی رسانه و قلم به نمایش در می‎‌آید و امسال شاهد حضور فیلم‌‎های خوب و با کیفیت‌تری نسبت به سال‌های گذشته به لحاظ فیلمنامه و کارگردانی بودیم.

نگاه جدیدی به سینما با حضور فیلم‌سازان جوان تزریق شده است
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از نکات برجسته جشنواره امسال فیلم فجر تنوع موضوعی و فیلمسازی کارگردانان ایرانی در ژانرهای مختلف بود که طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کرده بود، گفت: تنوع سوژه‌ها و موضوعاتی که فیلمسازان به آن پرداخته بودند نسبت به دوره‌‎های دیگر کاملا متفاوت بود که این نگاه متفاوت با حضور فیلمسازان جوان چند سالی است که به سینمای ایران تزریق شده است.

وی ادامه داد: در ارزیابی کلی در فیلم‌های این دوره، فیلم‌های معطوف به موضوعات ملی و ارزشمند به لحاظ کمی تعداد بیشتری داشتند و به دلیل اینکه تهیه‌کنندگان به سراغ کارگردانان کاربلد رفته و این موضوعات را به آن‌ها واگذار کرده‌اند این فیلم‌ها مورد توجه هیأت داوران نیز قرار گرفت و تقریبا نظری که هیأت داوران داشتند با نظر عامه مردم مطابقت داشت لذا این مسیر باید ادامه داشته باشد.

پرداختن به موضوعات تروریست‌های تکفیری و منافقین از نقاط عطف جشنواره امسال
جعفرپور با بیان اینکه این مسئله نشان می‌دهد تماشاگر آثار جشنواره فیلم فجر نیز سطح بالاتری نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده‌اند، افزود: پرداخت متفاوت به تروریست‎های تکفیری از نکات بدیع جشنواره امسال بود که تعداد زیادی از جوایز امسال جشنواره را نیز به خود اختصاص داد و مهم‌تر از همه پرداختن یک کارگردان خانم به این موضوع بیانگر جسارت خانم نرگس آبیار کارگردان این اثر نیز است.

باید اجازه داد سینما مسیر پختگی و بلوغ خود را طی کند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین فیلم ماجرای نیمروز 2: رد خون نیز به موضوع مهم عملیات مرصاد پرداخت تا نسل جوان بیشتر با واقعیات آن دوران و اقدامات منافقین آشنا شود و این اثر نیز از آثار ارزشمند جشنواره امسال فیلم فجر بود.
باید اجازه داد سینما مسیر پختگی و بلوغ خود را طی کند

جعفری با بیان اینکه آثار ارزشمند دیگری نیز جشنواره‌ امسال ارائه شد که جای تقدیر دارد، یادآور شد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به نظر می‎رسد جشنواره فیلم فجر نیز به یک بلوغ نسبی رسیده‌‎ و جشنواره از پرداخت به مسائل شاذ و کم ابتلا  دوری کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر ادامه این روند در سال‌های آینده، اظهار کرد: سینمای پس از انقلاب یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که باید اجازه داد مسیر پختگی خود را طی کند و به نقاط عطف پیش روی خود برسد.

شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار:26بهمن 1397،کد خبر:418131،www.icana.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین