پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
طی سال‌های اخیر «دزدسالاری» برخی از سرمایه‌داران روس و فعالیت‌های شبکه‌ای و گسترده این افراد در جوامع غربی زیر ذره‌بین اندیشمندان و سیاست‌مداران قرار گرفته است.

شعار سال: به‌نظر می‌رسد این افراد که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با سرمایه‌های هنگفت خود وارد کشورهای غربی شدند و مورد استقبال نیز قرار گرفتند اکنون به یک چالش برای لیبرال دموکراسی بدل شده‌اند. یکی از چالش‌هایی که این سرمایه‌ها برای جوامع غربی به‌همراه داشته‌اند آن است که چنین افرادی با خرید زیرساخت‌های مهم یک کشور تلاش می‌کنند تا به نفوذ در آن جامعه دست یابند. از این رو این نفوذ می‌تواند برای پیشبرد اهداف سیاسی دولت‌های خارجی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. تحلیلگران بر این باور هستند که زمان مقابله گسترده با این افراد و سرمایه‌های آنها فرا رسیده است و غرب دیگر نباید با اهمال خود موجب ریشه دواندن بیشتر این افراد در نظام کشورهای اروپایی و آمریکا شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 26 بهمن 97، شماره: 3496302


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین