پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۲۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود رکود در ۲۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت که ۳۰ درصد این واحدها با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، ۲۰ درصد واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و بقیه با ظرفیت بیش‌از ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.

شعارسال: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود رکود در ۲۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت که ۳۰ درصد این واحدها با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، ۲۰ درصد واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و بقیه با ظرفیت بیش‌از ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.

 امروز (دوشنبه، ۲۹ بهمن) مصادف با روز "اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی"، شانزدهمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور و سخنرانی مقامات عالی‌رتبه نظام و مدیران ارشد بخش خصوصی، صنعتگران و کارشناسان برگزار شد.

محورهای این همایش بررسی وضعیت اقتصادی کشور، پیشبرد اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی و با توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط و نیز تحقق شعار سال است.

در این نشست، محسن صالحی‌نیا - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران - با اشاره به استقرار ۴۳ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور، اظهار کرد: این واحدهای تولیدی ۴۵ درصد مجموع اشتغال کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

به گفته وی ۹۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از بهره‌برداری ۳۶ مرکز خدمات فناوری کسب و کار در کشور خبر داد و گفت که پنج مرکز دیگر نیز در دست ساخت است.

همچنین به گفته وی ۴۳۳ خوشه صنعتی در نقاط مختلف کشور شناسایی شده که تاکنون ۹۴ مورد آن به ثمر نشسته است.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد که با توجه به مشکلات مالی واحدهای صنعتی کوچک، سه‌هزار فقره بیمه برای صنایع کوچک و همچنین ۱۲۱۵ ضمانت‌نامه به ارزش ۶۵۰ میلیارد تومان از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک صادر شده است.

به گزارش ایسنا، در این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۴۰ واحد برتر صنعتی، معدنی و خدمات فنی و مهندسی با اهدای لوح سپاس و نشان تولید ملی قدردانی می‌شود.

نسبت ظرفیت تولید یک‌ساله منتهی به سال ۱۳۹۶ و مقایسه آن با دوره پیش از آن، اشتغال ایجادشده، میزان صادرات و رشد آن و همچنین ابتکارها و نوآوری‌ها از شاخص‌های انتخاب واحدهای برتر به شمار می‌رود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29بهمن 1397 ، کدخبر:97112915528 www.isna.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین