پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
معاون سابق امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همانند آمریکا و چین باید از توافق پاریس خارج شویم گفت: پیوستن به لایحه FATF شرایط اقتصادی کشور را بدتر می‌کند.
شعار سال : معاون سابق امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همانند آمریکا و چین باید از توافق پاریس خارج شویم گفت: پیوستن به لایحه FATF شرایط اقتصادی کشور را بدتر می‌کند.
محمدرضا محمدخانی معاون سابق امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه توافق پاریس بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم توافقی به معنای کلمه افتضاح است،‌گفت: پیوستن به این توافق منجر به کشیده شدن ترمز اقتصادی ایران می‌شود.

وی ادامه داد: ما نیز مانند آمریکا باید کاملاً شفاف با این موضوع برخورد کنیم و از این توافق خارج شویم.

وی تصریح کرد: آمریکا و چین از این توافق خارج شدند و روسیه نیز هرگز به این توافق نخواهد پیوست و جالب اینجاست که عربستان برای پیوستن شروطی را گذاشته است که اجرایی نیست به همین دلیل من معتقدم ما نیز مانند آمریکا و چین باید از این توافق خارج شویم.

* انتظار دارند از برجام و FATF تعریف کنیم


محمدخانی با اشاره به مباحث مربوط به FATF اظهار داشت: FATF نیز مانند برجام شرایط کشور را بر هم می‌زند به طوریکه پذیرش بی چون و چرای الزامات FATF از توافق پاریس نیز بدتر است.

این کارشناس حوزه انرژی خاطرنشان کرد: زمانی که برجام داشت تصویب می‌شد ما یک کار ویژه‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس انجام دادیم و در آنجا رسماً‌ اعلام کردیم که برجام کشور را در سربالایی به صورت نیم‌کلاچ قرار می دهد که نمی‌توانیم جلو برویم و بلکه بالعکس ما را رو به عقب باز می‌گرداند؛ اما در مورد FATF می‌گویند این لایحه بسیار بدتر از برجام است. هر چند که برخی‌ها انتظار دارند ما از برجام و FATF تعریف کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ظاهراً برای برخی از مسئولان اصلاً ‌آینده اقتصاد ایران و شرایط کشور مهم نیست زیرا پیوستن به FATF می‌تواند ایران را در شرایط بدتر از این قرار دهد و ما نباید خودمان طناب دار را به گردن‌مان بیندازیم.

شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:30بهمن 1397 ،کد خبر:13971130000354،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین