پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کنوانسیون‌های FATF با جُرم‌انگاریِ دور زدن تحریم‌ها و با ایجاد محدودیت در نقل و انتقال ارز در معیشت مردم ایران اختلال ایجاد می‌کنند.

شعار سال: محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصحلت با اشاره به لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی ـFATFـ گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از قوانین محکم مبارزه با پول­شویی در جهان را دارد و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را مصوب کرده و سال هاست دستور العمل های مرتبط با مبارزه با پول­شوئی را با قدرت اجرا می­کند.

وی افزود: در صورتی که بر اساس شاخص های بین‌المللی پنهان­کاری مالی سیستماتیک FSI در سال 2018 آمریکا دومین کشور غیرشفاف جهان است؛ بنابراین مخالفت با FATF و پالرمو به معنای مخالفت با مبارزه با پول­شویی نیست.

ایروانی گفت: در شرایط حاضر با توجه به تحریم‌های غیر قانونی و یک‌جانبه آمریکا این کنوانسیون ها صرفاً به صورت ابزاری در جهت اهداف سیاسی توسط آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می­گیرد.

وی ادامه داد: هدف آمریکایی ها از الزام پیوستن ایران به FATF و کنوانسیون های پالرمو و CFT وقفه در کسب و کار و فعالیت های اقتصادی و نیز اختلال در معیشت مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این کنوانسیونها عملاً با جُرم‌انگاریِ دور زدن تحریم (Evade Sanctions)، به عنوان جرم پول­شویی و با ایجاد محدودیت در نقل و انتقال ارز و اسکناس دقیقاً دنبال جرم انگاری آنها پس از خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام و تحریم ثانویه ظالمانه آمریکا بر خلاف تعهدات بین‌المللی خود و مصوبه شورای امنیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر چون این تخلفات آمریکائی ها و تحریم های ثانویه بر خلاف قوانین بین المللی است، بنابراین طبق قواعد مسلم حقوق بین الملل ایران عملاً در شرایط «فورس ماژور» قرار دارد و با استفاده از همین قاعده در رابطه با شرایط ایران، توتال یک طرفه با استناد به همین «فورس ماژور» بودن و بدون پرداخت خسارت، پارس جنوبی را ترک کرد، بنابراین تا رفع تحریم ها این کنوانسیون ها و FATF موضوعیت ندارد.

ایروانی در ادامه گفت: تصریحات ژنرال بلینگزلی رئیس آمریکایی گروه ویژه اقدام مالی ـFATFـ که بر خلاف مقررات این گروه، هم‌زمان در وزارت خزانه­داری آمریکا هم سمت دارد در جلسات استماع کنگره و یا اظهارات اخیر برایان هوک رئیس میز اقدام علیه ایران در وزارت خزانه‌داری حاکی از این است که آمریکا به‌دنبال معلول کردن اقتصاد ایران تا تحقق براندازی هستند و تردیدی نمی­گذارد که گام به گام برای در تنگنا قراردادن ایران برنامه­ریزی کرده و در بیانیه­ها هم گفته‌اند گام­های بعدی را متعاقباً اعلام می­کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران هیچگاه در گذشته برنامه اقدام FATF را تصویب نکرده و امضای وزیر وقت اقتصاد منوط به رعایت قانون اساسی بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 1 اسفند 97، کد مطلب: 13971201000847: www.arsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین