پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
وزیر دادگستری گفت: مجازات جایگزین حبس برای کشور کم هزینه و کم خسارت است.

شعارسال: افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های شهرداری قزوین  با حضور علیرضا آوایی وزیر دادگستری و مسئولان و مدیران استانی برگزار شد.

علیرضا آوائی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره مجازات‌های جایگزین حبس، اظهار کرد: آئین نامه و برنامه‌ها اساسا به قوه قضائیه مربوط می‌شود البته وزارت دادگستری هم وظیفه دارد در این مسئله کمک کند.

وی افزود: هرچه زمان جلو آمد همه بیشتر باورشان شد که این تعداد زندانی نه صحیح است و نه ضروری و نه در شان نظام است.

وزیر دادگستری ابراز کرد: باتوجه به اینکه وقتی افراد به زندان می‌روند بیش از خودشان، خانواده‌ها آسیب می‌بینند به ویژه کسانی که متاهل هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجازات‌های جایگزین حبس از سال‌های قبل در قوه قضائیه ایجاد و قدم‌هایی هم برداشته شد که در این زمینه مصوباتی وجود دارد.

آوائی با بیان اینکه یکسری از قضات به این قانون عمل می‌کنند، گفت: بدون شک بیشتر از این باید از این راهکار استفاده کنیم و لازمه‌اش این است که نگاه قضات ما نسبت به موضوع تغییر کند.

وزیر دادگستری ادامه داد: بخشی از مسئله این است که ما عادت کردیم که مجازات حبس تعیین کنیم و تا این ریل تغییر کند مقداری زمان می‌برد اما قوه قضائیه بر نهادینه کردن این خط مشی مسرر است تا توسعه یابد.

این مسئول اضافه کرد: برخی قضات هم آراء خوبی صادر کردند که برای کشور کم هزینه و کم خسارت است؛ امیداوریم رسانه‌ها هم این مسئله را به عنوان یک مطالبه از نظام دنبال کنند تا با سرعت بیشتری به هدف مطلوب برسیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شاخص نیوز، تاریخ انتشار:30بهمن1397 ، کدخبر: 184178: www.shakhesnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین