پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در بحث مجازات جایگزین حبس که از دغدغه‌های قوه قضاییه است، در خراسان جنوبی ۱۶۰۷ پرونده تبدیل مجازات جایگزین حبس داشته‌ایم.

شعار سال: علیرضا صیفی، امروز در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان با رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: با تلاش کارکنان دادگستری امروز دیگر در استان اطاله دادرسی نداریم و پیگیری پرونده در استان تقریباً کمتر ار ۲۱ روز طول می‌کشد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده‌های مسن و رسوبی در خراسان جنوبی به حداقل رسیده است و از سال ۹۳ به بعد حداقل تعداد پرونده‌های رسوبی را داشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: به لطف خداوند پرونده معوق در استان نداریم و به تمام پرونده‌ها در زمانی کم رسیدگی می‌شود.

صیفی افزود: در بحث مجازات جایگزین حبس که از دغدغه‌های قوه قضائیه است، در خراسان جنوبی ۱۶۰۷ پرونده تبدیل مجازات جایگزین حبس داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی کمترین پرونده‌های مالی و مربوط به مهریه وجود دارد و تنها ۳۵ پرونده حبس مهریه در این استان داریم که بیشتر پرونده‌ها تقسیط شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در این استان ۸۰ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک هستند.

صیفی یادآور شد: در بحث کثرت پرونده‌ها حتماً باید تدابیری اتخاذ شود، به عنوان مثال باید قوانین دست و پا گیر کمتر، قوانین اصلاح شده و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت دقیق بر دستگاه‌های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز باید با قضات و کارکنانی که با روحیه جهادی کار می‌کنند، مهربان‌تر رفتار کنیم چراکه گاهی سخت گیری‌های بیجا باعث می‌شود قضات انقلابی کمتر به رسیدگی به پرونده‌های مهم ورود پیدا کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 10 خرداد 98، کد مطلب: 98031004428: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین