پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، در مصاحبه با برنامه "صبح و گفت‌وگو" رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی در کل دنیا تبدیل به دغدغه شده است، ادامه داد: در حال حاضر در دنیا مهمترین دغدغه در این زمینه تغییر اقلیم و گرمایش زمین است.

شعارسال: محمد رستگاری در برنامه "صبح و گفت‌وگو"، با تأکید بر اینکه ما در ایران نسبت به نرم جهانی وضعیت مناسب‌تری در ارتباط با محیط زیست نداریم و در برخی از پارادایم‌ها وضعیت بدتری داریم به مشکل آلودگی هوا، کاهش میزان آب در کشور و آلودگی آن در برخی از مناطق کشور اشاره کرد وافزود : در استان تهران سالانه دو متر افت آب های زیرزمینی داریم و ایران جزو کشورهایی است که در آن بالاترین فرسایش خاک صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای تغییر شرایط فعلی همه باید احساس وظیفه کنند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سال گذشته سیاست‌های کلی نظام در مورد محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، تصریح کرد: اگر همه دستگاه‌های مربوطه در راستای اجرای این سیاست‌ها گام بردارند و به آن پایبند باشند بخشی از مشکلات کشور در این زمینه حل می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست که به مناسبت فرار رسیدن هفته محیط زیست با این شبکه گفت‌وگو می‌کرد، به ضرورت بروزرسانی قوانین در این حوزه اشاره کرد و گفت: علاوه بر موضوع تأمین اعتبارات، مشکلات محیط زیستی زمانی حل می‌شود که فرهنگ توجه به آن در بین مردم ایجاد شود و مردم این تصور را داشته باشند که حفظ محیط زیست مثل نفس کشیدن امری مهم و ضروری است.

رستگاری با بیان اینکه دستگاه‌هایی که در زمینه فرهنگ‌سازی نقش دارند به امر محیط زیست بی‌توجه بوده‌اند، تأکید کرد: نباید مسئولیت حفاظت از محیط زیست را صرفاً بر عهده سازمان محیط زیست و یا سازمان مراتع و جنگل‌ها دید.

در ادامه این برنامه محمد علیزاده، کارشناس ارشد محیط زیست با بیان اینکه وضعیت محیط زیست در کشور به مانند وضعیت یک بیمار سرطانی است که عوارض بیماری در کل خون او نفوذ کرده و کل بدنش تحت تأثیر قرار گرفته است، تصریح کرد: در حوزه زیرساخت های مربوط به محیط زیست از جمله موضوع قوانین وضعیت خوبی نداریم.

علیزاده همچنین به مانند مهمان دیگر این برنامه به اهمیت فرهنگ‌سازی در امر حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: منابع جاری در کشور در این راستا هزینه نشده است.

وی دربخش پایانی صحبت‌های خود در "صبح و گفت و گو"، بیان کرد: آنچه که در برنامه ششم توسعه در مورد محیط زیست مطرح شده است امیدوار کننده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 16خرداد1395، کدخبر: 181991: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین