پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با افزایش تولید، قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

شعار سال: رضا رحمانی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ریزی شده تا در ماه‌های اینده به قیمت‌های محاسباتی برسیم و به عنوان مثال برای پراید قیمت محاسباتی حدود ۳۳ تا ۳۴ میلیون تومان است.

وی گفت: قیمت‌های محاسباتی از طرف سازمان حمایت بر اساس قیمت تمام شده خودرو و در نظر گرفتن پنج درصد سود محاسبه شده است.

رحمانی افزود: قیمت‌هایی که امروز در بازار برای خودرو وجود دارد مطلوب ما نیست.

رحمانی گفت: میزان تولید در ماه‌های قبل افت کرده بود، اما امروز شرایط بهتر است و هر روز میزان تولید بیشتر می‌شود که این افزایش تولید بر قیمت هم تاثیر خواهد گذاشت.

رحمانی افزود: سازمان حمایت بر اساس مدارک و کارشناسی قیمت خودرو را مشخص می‌کند، اما بازار قیمت متفاوتی دارد که تصمیم گرفته شد خودروساز این تفاوت قیمت کارخانه و بازار را به خزانه واریز کند و خودش ذینفع نباشد که انگیزه بالا نگهداشتن قیمت را نداشته باشد.

وی با اشاره به فروش فوری خودرو از روز گذشته گفت: ما متعهد به انجام تعهدات قبلی نیز هستیم.

رحمانی با بیان اینکه هدف از فرمول ارائه خودرو‌ها با پنج درصد زیر قیمت بازار این بوده که دلال‌ها وارد بازار نشوند و رانتی وجود نداشته باشد گفت: با افزایش میزان تولید و عرضه مداوم قطعاً قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

وی از مردم خواست به دلال‌ها اعتماد نکنند و کسانی که خودرو نیاز دارند از طریق فروش‌های اینترنتی اقدام کنند.

رحمانی درباره سایر کالا‌ها گفت: ستاد کارگروه تنظیم بازار این موضوع را رصد می‌کند از جمله برای میوه شب عید، پوشاک و شیرینی و اقلام مورد نیاز تمهیدات لازم انجام شده و دولت اعتبار لازم را در نظر گرفته است.

وی گفت: ذخیره سازی سیب و پرتقال انجام شده و درباره گوشت حقوق ورودی صفر و ثبت سفارش آزاد شد تا واردکنندگان با ارز نیمایی بتوانند واردات انجام دهند که این عرضه را بیشتر خواهد کرد و قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: توزیع گوشت یخ زده که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده هدفدار و برای جامعه هدفی از جمله بازنشستگان کارمندان و کارگران کمیته امداد و بهزیستی که از طریق تعاونی‌های خودشان توزیع می‌شود.

وی گفت: با اقداماتی که انجام شده در یکی دو هفته آینده اثر خود را خواهد گذاشت و قیمت کاهش می‌یابد.

وی افزود: در تامین اقلام اساسی مشکلی نداریم و ذخایر به میزان کافی در انبار‌ها وجود دارد و همین حالا بالای دو میلیون تن انواع کالا در حال ورود به کشور است.

وزیر صنعت درباره مشکلات شبکه توزیع گفت: از این به بعد مبنا بر این است که با عرضه کم مردم در صف قرار نگیرند و جایی که قرار است دولت با ارز دولتی حمایت کند کالا‌ها به دست جامعه هدف برسد.

وزیر صنعت درباره تامین نهاده‌های دامی گفت: در خصوص این نهاد‌ها افزایش عرضه هم داشته ایم و مشکلات گاهی به خاطر وقفه‌های پیش آمده از جمله در حمل و نقل بوده است.

وی افزود: مقرر شد در این مواقع که وقفه‌ای داریم از ذخایر استفاده شود تا به بازار شوک وارد نشود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اکوناپرس، تاریخ 1 اسفند 97، کد مطلب: 32955: www.econapress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین