پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
یک مقام مسئول با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های جدید خودرویی در آبان، گفت: ایدرو باید حداکثر سه سال پس از راه‌اندازی طرح های صنعتی نسبت به واگذاری سهام خود مازاد بر ۲۰ درصد اقدام کند.

شعارسال: ساسان قربانی در نشستی خبری با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران، گفت: در این همایش پیش‌بینی می‌شود دو تا سه تفاهم‌نامه و قرارداد با خودروسازان مطرح خارجی منعقد شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از خودروسازان داخلی با برخی از خودروسازان خارجی در حال مذاکره هستند، افزود: در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات، تفاهم نامه آنها در حاشیه همایش امضا خواهد شد.

دبیر چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران با اشاره به اینکه در قرارداد جدید رنو نباید بحث سهم ایدرو یا بخش خصوصی عنوان شود بلکه مهم رعایت چارچوب‌های سیاستهای کلی وزارتخانه است، گفت: قرارداد این سازمان با رنو با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی منعقد شده که طبق آن ایدرو باید پس از تحقق اهداف پیش‌بینی‌ شده در پروژه‌های صنعتی، حداکثر سه سال پس از راه‌اندازی طرح نسبت به واگذاری سهام خود مازاد بر ۲۰ درصد اقدام کند.

وی با اعلام اینکه هدف از برگزاری همایش این است که هدف و قابلیت صادرات به خارج از کشور در دوران پسابرجام بررسی شود، اظهار داشت: این همایش با محوریت فرآیندهای فروش و خدمات پس از فروش در ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه برگزار می شود.

همچنین احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در خصوص همکاری ایدرو با رنو، گفت: رنو از خدمات پس از فروش L۹۰ در ایران راضی نبود و همیشه اصرار داشت شبکه خدمات پس از فروش را در ایران اجرا کند که در این راستا نیز حرکت شده است.

وی ادامه داد: قرارداد ایدرو و رنو در راستای این است که این شرکت فرانسوی مدیریت تولید و خدمات پس از فروش محصولات خود را در ایران داشته باشد و معتقدم که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این قرارداد نقش کاتالیزور دارد و به دنبال بنگاه‌داری نیست.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت الزاماتی مانند داخلی‌سازی و صادرات ۳۰ درصدی را برای انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی تعیین کرده است، افزود: این موضوع در قرارداد با رنو رعایت شده است.

نعمت‌بخش با اشاره به اینکه توقع بی‌جایی است که قیمت خودرو کاهش پیدا کند، اظهار داشت: امسال حقوق و دستمزد و قیمت مواد اولیه تولید خودرو افزایش یافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13مهر1395، کدخبر: 3787136: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین