پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۹۲۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کمتر از یک هفته دیگر انتخابات اتاق بازرگانی در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود، در این بین تعداد شرکت‌کنندگان بخش‌های مختلف اقتصادی نکات قابل‌تاملی دارد.

شعارسال: بررسی‌ها نشان می‌دهد از مجموع ۱۶۶ کاندیدای اتاق بازرگانی استان تهران، ۸۱ نفر از آنان (۵۰.۳ درصد از کل) در بخش بازرگانی، ۵۱ نفر در بخش صنعت (۳۰.۷ درصد از کل)، ۲۲ نفر در بخش کشاورزی (۱۳.۲ درصد از کل) و ۹ نفر نیز در بخش معدن (۵.۴ درصد از کل) کاندیدا شده‌اند.

نکته قابل تامل در بررسی تعداد کاندیدا‌های بخش‌های مختلف اقتصادی، حجم بالای کاندیدا‌های بخش بازرگانی است، به‌طوری‌که بررسی‌های «نود اقتصادی»، نشان می‌دهد در بخش بازرگانی برای ظرفیت ۱۶ صندلی اتاق تعداد ۸۱ نفر (۵.۱ برابر ظرفیت) فعال اقتصادی کاندیدا شده‌اند که این میزان برای بخش صنعت ۳.۶ برابر ظرفیت، برای بخش کشاورزی ۳.۷ برابر و برای بخش معدن نیز ۲.۳ برابر ظرفیت است.

براین اساس بخش بازرگانی اتاق بیش از بخش‌های دیگر برای فعالان اقتصادی جذابیت دارد. برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند ازآنجایی که اعضای اتاق بازرگانی خود از واردکنندگان و صادرکنندگان کالا هستند، در سال‌های اخیر عمدتا انرژی اتاق را در بخش بازرگانی (بویژه واردات) صرف کرده‌اند و در زمینه‌هایی همچون کمک یا مشاوره به دولت برای بهبود فضای کسب‌وکار کارنامه قابل‌قبولی ندارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:8اسفند1397 ، کدخبر: ۷۴۹۱۲۲: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین