پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۲۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
اعضای اتاق بازرگانی از نمایندگان خود انتظار دارند که پیگیری مسائل و موضوعات کلی و کلان اتاق بر موضوعات شخصی اعضای هیئت نمایندگان ترجیح داده شده و منتخبین اعضای اتاق به درستی اتاق را نمایندگی کنند.

۱-اعضای اتاق بازرگانی از نمایندگان خود انتظار دارند که پیگیری مسائل و موضوعات کلی و کلان اتاق بر موضوعات شخصی اعضای هیئت نمایندگان ترجیح داده شده و منتخبین اعضای اتاق به درستی اتاق را نمایندگی کنند.

یکی از مواردی که دولتی‌ها اتاق‌ها را جدی نمی‌گیرند و کمتر در جلسات اتاق شرکت‌ می‌کنند، پیگیری مشکلات شخصی هیئت نمایندگان به جای به جای پیگیری مشکلات عمومی اتاق توسط منتخبین اتاق‌ها می‌باشد.

۲- بنابر اعلام سازمان مالیاتی عدم دقت در اتاق‌ها در صدور کارت‌های بازرگانی باعث شده تا عده‌ای با سوء‌استفاده از این کارت‌ها اقدام به واردات کالا به نام افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نموده و از پرداخت مالیات طفره روند. اعلام اسامی دارندگان کارت‌های بازرگانی در سایت‌های اتاق‌های بازرگانی و مراقبت‌های اعضاء زمینه را برای این سوء‌استفاده از بین خواهد برد.

۳- افراد به عنوان عضو هیئت نمایندگان می‌توانند در دفاع از حقوق و مطالبات اعضای اتاق زبان به صدای خود را در اعتراض بلند کنند که نقطه ضعفی از خود به جای نگذاشته باشند. افرادی که از پرداخت مالیات قانون طفره رفته و یا بدهی‌های سررسید شده فراوانی دارند و همواره از عضویت خود در هیئت نمایندگی برای فشار بر بانک‌ها مبنی بر تمدید بدهی‌های سررسید شده استفاده می‌کنند، نمی‌توانند نمایندگان خوبی برای اعضای اتاق باشند.

۴- نمایندگی در اتاق شایسته افرادی است که دل در گروه توسعه و پیشرفت کشور دارند؛ نه افرادی که نه تنها در جذب سرمایه خارجی اهتمامی نداشته و با بهانه‌های مختلف سرمایه‌های خود را به خارج از کشور منتقل کرده‌اند شایسته اعتماد توسط اعضای اتاق بازرگانی نیستند.

۵- همانگونه که اعضای اتاق از مسئولین دولتی خواهان شفافیت هستند، جا دارد که اعضای هیئت نمایندگان هم متعهد شوند در صورت انتخاب در هیئت نمایندگان نسبت به انتشار حساب‌های مالی اتاق‌ها اقدام و فضایی کاملا شیشه‌ای و شفاف را در اتاق‌ها بستر سازی کنند.

۶- افرادی می‌توانند اعضای اتاق‌ها را به درستی نمایندگی کنند که از هرگونه رانت سیاسی، اطلاعاتی و... مبرا باشند و در گذشته و در فرصت‌های مختلف اهل رانت و رانت‌خواری نبوده و نباشند. رانت‌خواران به راحتی به دیگران رانت می‌دهند و خود نیز در رانت‌های ایجاد شده شریک رانت‌خواران می‌شوند.

۷- افرادی شایسته نمایندگی بخش خصوصی را دارند که اهل تحلیل و استدلال باشند. هیئت نمایندگی جای افراد بی‌سواد و غیرمنطقی نیست. افراد منتخب باید از درجه بالایی از دانش و معلومات برخوردار باشند که بتوانند بر تصمیمات غیرکارشناسی دولتی‌ها و حاکمیت نقد وارد کرده و راه‌حل‌های فعالیت را پیشنهاد دهند.

هر صاحب سرمایه و یا هر مدیری که سرمایه زیادی اندوخته باشد و یا واحدی را خوب مدیریت کرده باشد، ممکن است نیروی توانمندی برای عضویت در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نباشد.

۸- اگر چه دستگاه‌های نظارتی در تایید صلاحیت کاندیداها خیلی حساسیت به خرج نمی‌دهند، ولی این تساهل به مفهوم جواز ورود افرادی که شائبه‌های اخلاقی و مالی در مورد آن‌ها مطرح است، نمی‌باشد؛ ولذا رای دهندگان در انتخابات نمایندگان خود باید نهایت دقت و بررسی را داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت الف ، تاریخ انتشار9اسفند 97 ،کدخبر: 3971209107، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین