پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در یک برنامه رادیویی گفت: علاوه بر افزایش مساحت دریاچه ارومیه، تراز دریاچه نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶ سانتی متر افزایش داشته است.

شعار سال: معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در برنامه رادیویی سیاره آبی رادیو ایران گفت: در بازدیدی که به اتفاق رئیس جمهور از آبگیری دریاچه داشتیم گزارش و اطلاعاتی که به دست ما رسیده بود را تایید کردیم.

ابتکار اعلام کرد: بر اساس مقایسه تصاویر ماهواره ای مساحت دریاچه ارومیه نسبت به بدترین وضعیتش ۶ برابر افزایش داشته و علاوه بر افزایش مساحت دریاچه ارومیه، تراز دریاچه نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶ سانتی متر افزایش داشته است.

وی افزود: جلوگیری از احداث و آبگیری سد جدید، رهاسازی آب از برخی سدها، لایروبی رودخانه‌ها، باز کردن مسیر های ورودی آب به دریاچه ارومیه و اتصال سیمینه‌رود و زرینه‌رود از اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد دولت اصلاح الگوی کشت و کشاورزی است گفت: کشاورزان بین ۲/۵ تا ۳ برابر آب بیش از حد لازم آب استفاده می کنند.

به گفته وی وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده از شیوه آبیاری مدرن و مکانیزه کردن آبیاری هزینه های زیادی انجام داده اند که این تلاشها به نتیجه رسیده است.

برنامه سیاره آبی به تهیه کنندگی و سردبیری سیما پاتیمار بعد از ظهر شنبه تا چهارشنبه از رادیو ایران پخش می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395، کد مطلب:3680220:www. mehrnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین