پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که کنترل قیمت مسکن و اجاره بها بر عهده وزارت راه نیست، گفت: هم‌اکنون حدود ۲۵ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها فرسوده هستند.وی با تاکید بر اینکه کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل ساخت و ساز پایین‌تر از میزان واقعی آن، تقاضای انباشته 5 تا 6 ساله‌ای ایجاد شده است که مشکلاتی را در موضوع اجاره بها رقم زده، که البته باید گفت کنترل این امر در دست وزارتخانه نیست. اما در عین حال باید تدابیری اندیشید تا این نیاز به مسکن تا حد قابل ملاحظه‌ای تامین شود.

شعار سال: مازیار حسینی با تاکید بر این‌که سیاست‌های انقباضی سال‌های گذشته موجب تقاضای انباشته مسکن در کشور شد، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 25 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که بین 30 تا 40 درصد آنها فرسوده هستند و به لحاظ لرزه‌ای و سازه‌ای نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. در عین حال باید حداقل تقاضای سالانه 600هزار واحد به دلیل ازدواج نیز به این میزان افزوده شود که همه اینها حاکی از تقاضای بالا به تامین مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل ساخت و ساز پایین‌تر از میزان واقعی آن، تقاضای انباشته 5 تا 6 ساله‌ای ایجاد شده است که مشکلاتی را در موضوع اجاره بها رقم زده، که البته باید گفت کنترل این امر در دست وزارتخانه نیست. اما در عین حال باید تدابیری اندیشید تا این نیاز به مسکن تا حد قابل ملاحظه‌ای تامین شود.

وی بیان کرد: تکمیل 500هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده و احداث 400هزار واحد مسکونی جدید که 200هزار واحد آن توسط شهرهای جدید، 100هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 100 هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری در سال 98 و 99 احداث خواهد شد از سیاست های اولویت‌دار وزارتخانه است. تلاش داریم تا بخش خصوصی را در این عرصه بیش از گذشته فعال کنیم و امیدواریم که این تلاش ثمر بدهد.

حسینی با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت راه و شهرسازی تعادل بخشی به بازار مسکن است، گفت: وزارتخانه راه و شهرسازی وظیفه مستقیم تولید مسکن را ندارد، بلکه وظیفه تعادل بخشی به بازار مسکن و طرف عرضه و تقاضا در این بخش از سیاست‌های پیش روست. باید تلاش کنیم تا تولید مسکن تسهیل شود و البته این تولید با کیفیت، سلامت و ایمنی و همچنین طول عمر بالای ساختمان ها همراه باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین تاریخ انتشار 10اسفند 97، کد خبر: 1236675، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین